פרסום ראשון

הישיבה הליטאית דורשת: לבטל ההקצאה ל'פלג הירושלמי'

שורת ההקצאות לציבור החרדי מעוררת גם התנגדות פנימית. ישיבת 'באר התורה' והמנהל הקהילתי בנווה יעקב דורשים לבטל את ההקצאה לפלג, ויש גם התנגדות להקצאה לעמותה של בעלזא (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חרידם בנווה יעקב. אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

פרסום ראשון: חשיפת 'כיכר השבת' על שורת ההקצאות שאושרה בוועדה המקצועית לקראת אישורן במועצת העיר, גררו שורה של עתירות ובקשות לביטול ההקצאות, זאת לקראת התכנסות הוועדה המקצועית היום (שלישי) בשעה 15:00 בכיכר ספרא.

עוד בנושא >>

בראש המתנגדים עומדת ישיבת 'באר התורה' (גיל) אותה מייצג עו"ד דוד הלפר נגד ההקצאה שאושרה לבית הכנסת של אנשי "הפלג הירושלמי" בשכונת נווה יעקב בעיר, כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

במכתב שהגיע בשעה האחרונה לחברי ועדת ההקצאות קובל עו"ד הלפר בשם ישיבת 'באר התורה' על ההקצאה שניתנה לבית הכנסת "רינה ותפילה" של אנשי 'הפלג' בעוד אלו דרשו יחד עם תושבי השכונה להקצות את השטח עבור ישיבה קטנה ובית כנסת לעמותת 'באר התורה'.

במכתבו כתב עו"ד הלפר: "בקשת 'רינה ותפילה' נתמכה בחתימת תושבים המתגוררים בקצוות השכונה ברדיוס של מספר קילומטרים. הקהילה עליה נמנים מתפללי 'רינה ותפילה' קהילת "בני תורה" (הפלג) עומדים לפני זכיה בהקצאה ברחוב פרדס 9 בשכונה, שטח העומד על כ-4 דונם.

"זאת ועוד, מקימי עמותת 'רינה ותפילה' וחבריה שולטים בעמותה המנהלת את בית הכנסת המצוי ברחוב סמוך, רחוב פרדס 61, בית הכנסת הידוע בשם 'אוהל איתן'. מתפללי 'רינה ותפילה' נהנים כיום ממקום תפילה קבוע ואין כל צורך בהקצאת קרקע נוספת למבקשת הקצאה זו".

עוד כתב הלפר כי "מתפללי בית הכנסת המתוכנן להיבנות על ידי העמותה (באר התורה) הינם תושבים המתגוררים ברדיוס של מאות מטרים לכל היותר ואשר למרבה הצער אינם נהנים משירותי דת סבירים, אלו נאלצים לכתת את רגליהם לבתי כנסת מרוחקים ומפוזרים".

גם יו"ר המנהל הקהילתי בשכונת נווה יעקב אלי יעקבי שלח מכתב לוועדת ההקצאות בו כתב: "רשימת המבקשים הנמנים על עמותת רינה ותפילה הינם מאזורים רחבים יותר בשכונה. המינהל הקהילתי יפעל לאתר עבורם שטח מתאים, המינהל ממליץ להקצות את השטח לעמותת באר התורה".

בקשה נוספת לביטול הקצאה הגיעה מעו"ד מנחם מושקוביץ' שפנה אף הוא בשם עמותת "זיכרון צבי" לבטל את ההקצאה לעמותת "שבט מרדכי" של חסידות בעלזא ברחוב מנחת יצחק.

במכתבו טען כי אין מדובר בחסידי בעלזא שכן מתפללי העמותה הם זרם של יוצאי הונגריה רומניה וטרנסלבניה שאינם מתפללים במוסדות בעלזא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר