המשפחה מתרחבת - איך להיערך כלכלית?

היערכות כלכלית נכונה יכולה לאפשר לכל משפחה לשמור על רמת חיים מסוימת גם לאחר הצטרפות ילדים נוספים. החל מקביעת התקציב, דרך ביצוע התאמות ועד חיסכון בהוצאות – הנה המדריך המלא (כלכלה, שיווקי)

להיערך כלכלית. אילוסטרציה (צילום: רשיון חופשי פקסלס)

הורים יודעים שמצב כלכלי מסוים עשוי להיות נזיל כאשר עומדים להצטרף ילדים חדשים למשפחה. עם זאת, בעזרת היערכות כלכלית נכונה ניתן להמשיך לשמור על רמת החיים הקיימת. ההיערכות מתחילה בבדיקה מקיפה של ההכנסות ולאחר מכן היא כוללת גם סקירה של הוצאות ניהול הכסף, ביצוע התאמות ושינויים וקביעת סדר עדיפויות.

הכי חשוב להיעזר בדוחות שנשלחים על ידי הבנק, חברות כרטיסי האשראי וחברות הביטוח על מנת לחשב את התקציב המשפחתי החדש. רצוי גם להתייחס לתלושי השכר האחרונים ולבדוק האם צפוי להיכנס כסף מקצבאות, תמיכות מהממשלה, מתנות, בונוסים וכל תמיכה אחרת.

רובנו טועים לחשוב שאנחנו יודעים כמה כסף בדיוק נכנס לחשבון הבנק מדי חודש. בפועל, יש הרבה הוצאות שקשה לעקוב אחריהן ועמלות שאנחנו משלמים בלי לנצל הטבות מסוימות. היערכות כלכלית לקראת התרחבות המשפחה תדרוש מכם השקעה של זמן, אך היא משתלמת ואין לה תחליף.

כך תורידו את סכום ההחזר של המשכנתא

לאחר שתדעו כמה כסף עומד להיכנס בחודשים הקרובים יהיה לכם קל יותר לחשב את ההוצאות. התחילו בהוצאות ניהול הכסף כמו הפקדה קבועה לחיסכון או ניירות ערך, הפקדה לחיסכון פנסיוני פרטי ועמלות ניהול חשבון בנק וכרטיס אשראי. עברו להחזר הלוואות ולבדיקת ריביות שאתם משלמים על המינוס ובררו האם ניתן לבצע התאמות מסוימות.

אחת ההתאמות שיכולות להקל על ניהול התקציב בעקבות התרחבות המשפחה היא מיחזור משכנתא מול הבנק. המיחזור הוא למעשה נטילת משכנתא חדשה שמתאימה לכם עכשיו וסילוק המשכנתא הקיימת. בין היתר, השינויים במסגרת המיחזור יכולים להיות בפרמטרים כמו הרכב מסלולי ההלוואה, התנאים, אורך התקופה וגובה המשכנתא. המיחזור יאפשר לכם להוריד את סכום ההחזר של המשכנתא ולתכנן מחדש את כל התקציב המשפחתי.

חיסכון בהוצאות מתחיל בקביעת סדר עדיפויות

ילד הוא הזדמנות לעשות שינוי בכל הנוגע לניהול התקציב המשפחתי. זה הרגע הנכון לחשב בנפרד את הוצאות המגורים, הוצאות המחיה והקניות השוטפות והוצאות הנסיעה והרכב כדי לדעת על מה אפשר לוותר. יכול מאוד להיות שוויתור בטווח הקצר על הוצאות מסוימות לא רק יעזור לכם להתמודד עם החודשים הראשונים אחרי הלידה, אלא גם ישפר את איכות החיים שלכם כאשר הילד בעזרת השם יגדל.

הכי קל לקצץ בהוצאות על חופשות וטיולים כבר בחודשים שלפני הלידה הצפויה. במקביל, אין סיבה להוריד הוצאות על אוכל, מוצרי צריכה, בריאות וביטוחים כי בסופו של דבר מדובר במשפחה שלכם. סדר עדיפויות ישמש אתכם כסוג של מצפן כלכלי ויעזור לכם לקבל החלטות טובות יותר לגבי היערכות לטווח הקצר והארוך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר