מבצע "מחוץ לקופסה"

אהוד ברק מספר: זה מה שתרמתי לתקיפת הכור

שר הביטחון בתקופת תקיפת הכור הגרעיני בסוריה היה אהוד ברק, שמספר כעת מדוע מיהר להיכנס לתפקיד, למה חשב שיש לו יכולת לתרום ומה הוא שינה בתכנון התקיפה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(ילום: ירון שרון | עריכה: דפי מקל | בימוי: אסף קוזין - ynet)

תקיפת הכור בסוריה כמעט ונדחתה בשל מהלך פוליטי, באותם ימים נכנס אהוד ברק לתפקיד שר הביטחון במקומו של עמיר פרץ, ברק לא היה נלהב כמו חבריו להנהגה לתקיפת הכור, וכמעט והמהלך התעכב.

בימים אלו, כשצה"ל מתיר לפרסום את תקיפת הכור בסוריה על ידי חיל האוויר, משחזר ברק את אותם הימים. בראיון ל- ynet הוא אומר: "נושא תקיפת הכור הייתה בהחלט אחת הסיבות שחשבתי שצריך להיכנס לתפקיד מהר. ידעתי שהנושא הזה נמצא בטיפול, לא ידעתי מה לוח הזמנים, איפה הם נמצאים בהכנות או באיזה מידה זה קרוב לביצוע, אבל חשבתי, בכל הצניעות המתבקשת, שאני יכול לתרום לתוך תהליך ההתכוננות וקבלת ההחלטות. ולכן זו אחת הסיבות לכך שעמדתי על זה שאני אכנס לתפקיד במהירות".

"נכנסתי לתפקיד באמצע יוני", מספר ברק, "ואני מגלה את הדבר הבא: יש דהירה אל אפשרות ביצוע (של תקיפת הכור). אבל אני מסתכל על התוכניות ואני מוצא שחסרים שני דברים שלפי דעתי הם חשובים מאוד. הדרישה המינימלית מכל תוכנית - והיו כבר אז שתי תוכניות על השולחן - היא שתהיה ודאות מוחלטת שהן הורסות את הכור ושהפעולה לא מביאה להתנגשות רחבה עם הסורים, שיכולה להביא להתנגשות עם החיזבאללה.

"ואם בכל זאת תהיה הידרדרות, אנחנו אמורים להיות מוכנים, וזה אומר הכנות בפיקוד הצפון, הכנות בעורף, הכנות של צה"ל בהיבטים של חימושים מדויקים, חלקי חילוף קריטיים. ובמובן הזה אני קצת שופך מים קרים על המהירות הזאת".

לדבריו: "אני מצאתי ששתי התוכניות שעמדו על הפרק אז לא עמדו במבחנים האלה שתיארתי. על אחת מהן לא יכולת לומר בביטחון שהיא תהרוס את הכור, למרות שיכולת לומר מאוד בביטחון שהיא לא תביא למלחמה. על התוכנית השנייה יכולת לומר בוודאות מוחלטת שהיא תהרוס את הכור, אבל היה סיכוי סביר, לא גבוה אבל ממשי, שזה יביא להתמודדות רחבה עם סוריה ואולי עם חיזבאללה".

צפו בראיון המלא באדיבות ynet. תמונה ראשית: לע"מ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר