השמדת הכור בסוריה

כשהרמטכ"ל גבי אשכנזי הורה לרב הכותל: "לך להתפלל"

אבי בניהו, דובר צה"ל בעת המבצע להשמדת הכור הגרעיני, חושף פרטים מרתקים ממאחורי הקלעים • המריבות בקבינט, הסיגריה עם אשכנזי ושליחת הרב רבינוביץ להתפלל בכותל המערבי (אקטואליה)

אבי בניהו וגבי אשכנזי ב-2008 (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

עשור של עמימות בא לקיצו עם האישור הרשמי של מדינת ישראל באמצעות דובר צה"ל על השמדת הכור הגרעיני בדיר א-זור שבסוריה על ידי מטוסי הקרב של חיל האוויר הישראלי וזאת לאחר שנתיים של מעקב מודיעיני ואיסוף פרטים רגישים.

הצצה מיוחדת אל מאחורי הקלעים של המבצע מספק אבי בניהו, ששימש כדובר צה"ל בתקופת מבצע "מחוץ לקופסה", לצדו של הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי.

בחשבון הטוויטר שלו, צייץ בניהו כי "מיד כשניגש לשלב התכנון לתקיפת הכור והערכות לאופציה של מלחמה (זמן קצר אחר לבנון השניה)-מינה הרמטכ"ל רא"ל אשכנזי צוות "בקרה אדומה" שיעיר, יאיר ויבקר את החלטותיו.

השמדת הכור הגרעיני בסוריה (צילום: דובר צה"ל)

"היו שם כשותפי סוד: רא"ל ליפקין ז"ל והאלופים דוד עברי, אורי שגיא ויעקב עמידרור. זה היה חשוב וחיוני וגם לקח ממלחמת לבנון".

סיפור מעניין נוסף, מספר בניהו כי שעה קלה לפני התקיפה הוא השתתף עם הרמטכ"ל בחתונתם של קצין דובר צה"ל אורון עם לירון מזכירת הרמטכ"ל. "גם אכלנו וגם זה היה כיסוי יפה", הוא מספר.

לקראת סיום האירוע, פנה הרמטכ"ל אשכנזי לרב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ, ואמר לו: "סע לכותל ותתפלל לשלום חייל צה"ל!". הרב רבינוביץ תהה ושאל: "מה קרה?", ואשכנזי השיב בחיוך: "הגיע הזמן שתמלא פקודות בלי לשאול שאלות".

על החתונה הזו, סיפר אשכנזי עצמו כי "חשבתי שהיעדרות שלי מהחתונה יכולה להיות עוד סיבה. הנה אני נמצא בחתונת המזכירה, הטייסים כבר על המסלולים, אני זוכר שאני מסתכל על הקהל שרוקד ואני שואל את עצמי 'תגיד, אתה יודע שאחרי זה הם מתפזרים ומאוחר בלילה הם מתעוררים עם צבע אדום...".

הרמטכ"ל גבי אשכנזי משחזר (צילום: דובר צה"ל)

"בשתיים לפנות בוקר בלילה ההוא בספטמבר 2007", מספר אבי בניהו, "עליתי עם הרמטכ"ל אשכנזי מה"בור" ללשכתו בקומה ה-14. אשכנזי הצית את הסיגריה המי יודע כמה, הבטנו בעיר שעוד מעט תתעורר ואשכנזי אמר: "בניהו, בוא נתפוס שינה קצרה..עוד מעט מישהו יעיר את אסד ויגלה לו מה עשינו ויתכן שנקום לתל אביב עם קו רקיע שונה".

אבי בניהו חושף סיפור נוסף ומטריד מדיוני הקבינט על התקיפה. בניהו מצטט את שר הביטחון דאז אהוד ברק, שתקף את ראש אגף התכנון האלוף עידו נחושתן, כשהציג בקבינט את המתווה לתקיפה ואת דחיפותה, והורה לו: "אני פוקד עליך כראש מערכת הביטחון, שב ושתוק!".

רוה"מ דאז אהוד אולמרט רתח והורה לנחושתן: "אני, כראש מערכת הביטחון, מצווה עליך להמשיך ולדבר"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר