הישג טכנולוגי

מחשב זעיר בגודל מילימטר על מילימטר

חברת המחשבים IBM הציגה את "המחשב הקטן בעולם" בגודל מילימטר על מילימטר בלבד. המחשב בעל יכולות של מחשב בתחילת שנות ה-90 נועד לניהול שרשרת אספקה (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
שבב שעליו 128 מחשבים מהסוג הזעיר שפותח (צילום: IBM)

חברת IBM הציגה את "המחשב הקטן ביותר בעולם" במהלך כנס IBM Think 2018, הנערך בימים אלה בלאס-וגאס. מדובר באב-טיפוס למחשב בגודל של מילימטר על מילימטר בלבד ובעלות ייצור של פחות מ-10 סנט ליחידה. המחשב נמצא עדיין בשלבי בדיקה של החברה ועוד לא ברור מתי יחל תהליך הייצור שלו בפועל.

על פי הדיווח ב-ynet, היחידה הקטנטנה היא בעלת יכולת טכנולוגית של מחשב אישי מתחילת שנות ה-90. היא כוללת מעבד, יחידת תקשורת מבוססת LED וזיכרון SRAM, ועל פי הנתונים היא יכולה להריץ בהצלחה את משחק "דום" (DOOM) המקורי.

כפי שנכתב בתמונה למעלה, האב-טיפוס המוצג בתמונה הוא למעשה שילוב של 64 לוחות אם, כל אחד מהם מכיל שני "מחשבים" כאלה.

המחשב הזעיר מיועד לשמש כשבב לניהול שרשרת אספקה, והוא למעשה מהווה חלק ממכלול של פיתוחים מבוססי בלוקצ'יין שהחברה עובדת עליהם במטרה להציע יישומים של הטכנולוגיה שיתאימו לשימוש. הפעם האחרונה שבה הוצג "המחשב הקטן בעולם" הייתה בשנת 2015, עם ה-Michigan Micro Mote, שגודלו הכללי עמד על שני מילימטרים רבועים כך שמדובר בהישג גדול.

IBM הציגה את השבב במסגרת "חמש על חמש" - חמש המצאות טכנולוגיות, שלטענת החברה צפויות לשנות את חיי היום-יום של משתמשים בתוך חמש שנים. אם המחשב הקטן בעולם אכן יגיע לייצור מסחרי וליישום רחב בטכנולוגיות שונות, הוא עשוי להוות מהפכה של ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר