בניגוד לטענות המנהלים

הרבנים התכנסו וקבעו: משרד החינוך לא מתערב בחיידרים

ועדת הרבנים לענייני חינוך התכנסה לדיון בחשש להתערבות משרד החינוך בחיידרים וקבעו כי בניגוד לטענות המנהלים, אין בשלב זה כל חשש להתערבות של משרד החינוך (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס הוועדה, אמש (באדיבות המצלם)

ועדת הרבנים לענייני חינוך התכנסה אמש (שלישי) בלשכת מזכיר מועצת גדולי התורה ומ"מ ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין לדיון בחשש להתערבות משרד החינוך בחיידרים.

בכינוס השתתפו הגאונים רבי נתן זוכובסקי, רבי מאיר קסלר, רבי נפתלי קופשיץ, הרב מרדכי שטרן מזכיר המועצת של אגו"י, יוסף דריימן, שלמה ברילנט ונציגי איגוד מנהלי הישיבות.

הרבנים דנו בנושא הצהרונים שפועלים על ידי הרשויות - החברה למשק ולכלכלה, הלוקחים זכיינים שמפעילים בתוך החיידרים.

מנהלי מוסדות טוענים שיש התערבות זרה אך הוועדה דנה בעניין ודחתה את הטיעונים. ועדת הרבנים לא מצאה כל עילה וכל חשש להתערבות שכזו, לפחות לא בשלב זה.

"במידה ויווצר חשש הוועדה תדון מחדש, כעת אקדומי פורענותא לא מקדמינן", החליטו חברי ועדת הרבנים.

גורמים שמעורים בנושא אמרו ל"כיכר השבת" כי "המנהלים חשו איבוד על חלק משמעותי מהיום, כאשר כל שעות הצהריים הינן באחריות מפעילים חיצוניים, אך הוועדה טענה כי מאחר וכל הצוות נבחר בתיאום עם ההנהלה הרי שנשמרת לכל ת"ת קביעת הצביון וזהות אנשי החינוך ולא נמצא כל פגם או חשש בנקודת הזמן הזו".

גורם נוסף מסביר כי "הישיבה הייתה לבקשת מנהלי הת"תים בעקבות ריבוי התוכניות של משרד החינוך בתלמודי תורה, זה התחיל בצהרונים ועכשיו בקייטנות וכו'. נכון שאומנם כיום אין התערבות בתכנים וזה אף מקל על ההורים, אבל החשש הוא שלאט לאט הם יתערבו בתכנים ואף יוסיפו תוכניות נוספות. יש מוסדות רבים שלא מפעילים את הקייטנות עכשיו, ולטענתם חלק מהסיבות זה ההתערבות של משרד החינוך".

לדבריו, הוחלט שאם אין סיפורים והוכחות שיש התערבות בתכנים אין כרגע סיבה להילחם. "כמובן שהכל בתנאי שהמוסד עוקב מקרוב כל הזמן ונמצא עם יד על הדופק שאכן אין שום התערבות בתכנים", הוא מוסיף.

יש לציין שראש ישיבת סלונים הגר"מ ברזובסקי כבר תקופה לא השתתף בישיבות של הוועדה בעקבות שיעוריו הרבים אותם מוסר באמצע הזמן למאות בחורי ישיבות סלונים, ואילו עכשיו בבין הזמנים יכל להשתתף באסיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר