מייסד וואטסאפ קורא: הגיע הזמן למחוק את פייסבוק

האיש שמכר את החברה שהקים יחד עם יאן קום לפייסבוק של מארק צוקרברג בעשרות מיליארדים, צייץ בחשבון הטוויטר שלו מילים קשות נגד הרשת החברתית השנויה במחלוקת (דיגיטל)

מארק צוקרברג - הסוף? ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

הדיווחים אמש (שלישי) בעולם על כך שפייסבוק משמשת קרקע נוחה לכריית מידע על אנשים ושימוש נגדם - לא מפסיקים ליצור כותרות: לאחר שבמדינות רבות הכריזו הרשויות על פתיחה בחקירה נגד החברה השנויה במחלקות, הבוקר הצטרף גם בראיין אקטון מייסד וואטסאפ למתקפה נגד הרשת החברתית הגדולה בעולם.

קצת אחרי חצות הלילה, צייץ בראיין בחשבון הטוויטר שלו: "הגיע הזמן. למחוק את פייסבוק". כמה שעות לאחר מכן, סגר אקטון את החשבון שלו בפייסבוק, ובמידה ותנסו להתחבר אליו תקבלו הודעת שגיאה. הציוץ זכה מאז צוייץ לחשיפה רבה, וכ-3,000 אנשים שיתפו אותו ונתנו לו -6,600 לייקים ב-8 שעות.

מה שמעניין בכל הסיפור, זאת העובדה שמי שקנה את וואטסאפ שבראיין נמנה על מייסדיה, הייתה לא פחות מחברת פייסבוק של מארק צוקרברג. כזכור, ב-2014 הפך אקטון לאיש עשיר מאוד כאשר פייסבוק קנתה ממנו ומשותפו יאן קום את וואטסאפ בכ-22 מיליארד דולר.

אקטון, מימין, עם יאן קום (CC BY-SA 4.0)

3 שנים מאוחר יותר, בקיץ שעבר, עזב אקטון את החברה ולאחרונה הפך לתורם המרכזי של סיגנל, אפליקציית תקשורת מאובטחת המתחרה בוואטסאפ ובמסנג'ר של פייסבוק.

ההסתבכות האחרונה של פייסבוק החלה בעקבות הגילוי כי קיימברידג' אנליטיקה, חברה שנשכרה על ידי אנשי הקמפיין לנשיאות של דונלד טראמפ, השתמשה במידע על משתמשי פייסבוק באופן אגרסיבי ושנוי במחלוקת. ברחבי הרשת נשמעו קריאות להחלפת מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, בנוסף לקריאות של מדינות וגופי שלטון נוספים שדורשים מהחברה תשובות לגבי השמירה הגרועה שלה על המידע האישי של משתמשיה.

את ההשלכות ספג מנכ"ל קיימברידג' אנליטיקה אלכסנדר ניקס שפוטר מיידית מתפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר