התגובה הראשונה

סוריה: "האתר שישראל תקפה – מתקן גידול עופות"

גורם המקורב למשטרו של בשאר אסד הגיב לפרסומים בישראל על תקיפת הכור הגרעיני וטען כי "זה היה מתקן לגידול עופות במזרח סוריה". ויש לו הסבר מדוע סוריה לא הגיבה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכור שהותקף (צילום: דובר צה"ל)

יממה לאחר שהצנזורה הצבאית אישרה לפרסם את העובדה שישראל היא זו שתקפה את הכור הגרעיני בסוריה, במשטר אסד מגיבים וטוענים כי המתקן שישראל תקפה אינו כור גרעיני אלא מבנה לגידול עופות.

על פי הדיווח ב'כאן', גורם המקורב למשטרו של בשאר אסד הגיב לפרסומים וטען כי האתר שהותקף היה מתקן חקלאי. "גם אם נניח שהאתר שהותקף הוא כור גרעיני, זה עדיין לא הגיוני. זה היה מתקן לגידול עופות במזרח סוריה".

המקורב הסביר את שתיקת סוריה לאחר תקיפת ישראל ואמר: "העובדה שסוריה לא הגיבה הייתה בעיתוי חשוב מאוד, ומתוך החלטה נבונה של ההנהגה הסורית, כדי לא להיגרר למלחמה שאיש לא יודע את תוצאותיה".

כזכור, אמש האשים ראש המוסד לשעבר תמיר פרדן את אמ"ן שלא הצליחו להשיג מידע מודיעיני על הקמת הכור בסוריה: "היה פה כישלון מהדהד מצד אחד. מזל שקומץ לוחמים של המוסד הצליח להביא את המידע. בזכות המידע של לוחמי המוסד, ורק בזכותו, למדינת ישראל היה את הידע שאפשר לה לפעול לה ושיש בכלל כור בסוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר