רס"ן עמנואל לוי ז"ל

תכנן את נתיב התקיפה בסוריה ונהרג בתאונת אימונים

רס"ן עמנואל לוי ז"ל היה הנווט שתכנן את נתיבי הטיסה של שמונת המטוסים שתקפו את הכור הגרעיני בסוריה. שלוש שנים לאחר התקיפה נהרג לוי בתאונת אימונים (חדשות, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הנווט עמנואל לוי ז"ל (צילום: מתוך Ynet)

רס"ן עמנואל לוי ז"ל היה הנווט שתכנן את נתיב הטיסה של שמונת המטוסים שתקפו את הכור הגרעיני בסוריה, בחודש ספטמבר 2007, ולאחר מכן את נתיב החזרה של מטוסי חיל האוויר לישראל. שלוש שנים לאחר התקיפה נהרג לוי יחד עם הטייס עמיחי איטקיס ז"ל במהלך תאונת אימונים במכתש רמון.

חזי עמנואל, אחיו של הנווט עמנואל לוי ז"ל, שחזר בשיחה עם ynet: "אני זוכר את הימים שלפני התקיפה/ באותו הזמן גרנו ביחד בדירה בתל אביב. היה לנו בדירה חדר עבודה, ואני זוכר שבאותם ימים הוא בילה בחדר העבודה שעות על גבי שעות, כשארשת פניו רצינית וממוקדת במיוחד. לפני כן היינו יוצאים כמה פעמים בשבוע, אבל באותה תקופה ממש מיעטנו לצאת".

לדבריו: "בבוקר של יום התקיפה הוא עזב את הדירה, ואז, כשהוא חזר אחרי שהם נחתו, הוא היה עם חיוך ענק מרוח על הפרצוף. ואז הוא שאל אותי 'ראית היום חדשות?' עניתי שכן, ומיד הבנתי איפה האח שלי היה בלילה".

חזי הוסיף וסיפר: "אף פעם לא דיברנו על זה באופן מפורש. רק שלוש שנים לאחר מכן, במהלך השבעה, סיפרו לנו בחיל האוויר שהוא לקח חלק בתקיפת הכור בסוריה. זה כבוד גדול, עמנואל הוא ממש אדם ראוי לדברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר