סירבה לחופשה

אסתר חיות השעתה את 'שופטת המסרונים'

לאחר שימוע שנערך לה ועל פי החלטת בית הדין המשמעתי ובכפוף לבקשה שהגישה שרת המשפטים איילת שקד החליטה נשיאת ביהמ"ש להשעות את השופטת פוזננסקי כץ (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אלכס קלומויסקי, ynet ואתר בתי המשפט)

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הודיעה היום (חמישי) על השעייתה של "שופטת המסרונים" - רונית פוזננסקי-כץ עד להודעה חדשה בשל הפרשה שנקשרה בשמה לפיה תיאמה השופטת את המעצרים עם התובע מטעם רשות המיסים.

במכתבה של הנשיאה נכתב כי "ב-6.3 הגישה שרת המשפטים, חה"כ איילת שקד, קובלנה משמעתית נגד השופטת רונית פוזננסקי-כץ, שופטת בית משפט השלום בתל אביב-יפו. הקובלנה הוגשה לאחר ששרת המשפטים ואנוכי החלטנו לאמץ בעניין זה את המלצת נציב תלונות הציבור על שופטים בהחלטתו מיום 27.2 ,אשר ניתנה בבקשת הבירור המשותפת שהגשנו".

חיות מציינת במכתבה כי השופטת שנמצאת בשנת שבתון עד סוף החודש ביקשה להאריך את השבתון ולמנוע את השעייתה אך בקשתה נדחתה, "לפיכך, בהסכמת השופטת, הנני מורה בזאת מכוח סמכותי לפי סעיף 14 לחוק-יסוד השפיטה על השעייתה של השופטת רונית פוזננסקי-כץ מכהונתה השיפוטית עד החלטה אחרת", מסיימת נשיאת בית המשפט העליון.

פרסום הפרשה אמנם לא השפיע לעת עתה על תיק 4000 בו עסקה השופטת אך הוא הטיל צל כהה על בתי המשפט וצורת ההתנהלות של השופטים מול התובעים ובהנהלת בתי המשפט יעשו ככל הנראה בשופטת פוזננסקי-כץ דוגמא למען ישמעו וייראו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר