מעצר העריק

אנשי 'הפלג הירושלמי' יפגינו ב-16:30 בבני ברק

למרות שמדובר בימים העמוסים ביותר, כשכולם טרודים בהכנות לחג הפסח ולשבת קודש, אנשי 'הפלג הירושלמי' יצאו היום להפגנת מחאה סוערת בבני ברק, בשעה 16:30 (חרדים)

ההפגנה בבני ברק, בשבוע שעבר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר שבית המשפט הצבאי גזר 45 ימי מאסר על העריק מאיר בורודיאנסקי 'הפלג הירושלמי' יערוך היום (חמישי) הפגנת מחאה סוערת בבני ברק, בשעה 16:30.

למרות שהעריק קיבל שמונה ימי חופשה לכל חג הפסח ולמרות העובדה שמדובר בימים עמוסים של ערב חג, ב'פלג' מבטיחים כי יחריפו את המאבק.

"הכל יורדין לבני ברק", נאמר בהודעת 'הפלג', "ציבור בני התורה נקרא לבוא היום למחות על כבודה של תורה בעיר בני ברק בשעה 16:30 וכהוראת רבותינו להחריף את המאבק לאחר שהם הרחיפו את הענישה. ועל כל אחד ואחד החובה ליטול חלק במחאה זו. ממשיכים בדרך התורה ללא פשרות וויתורים".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", בתחילה גזר בית המשפט על בורודיאנסקי 25 ימי מאסר בלבד אך לאחר שהתביעה הצבאית ערערה ודרשה להשית עליו 150 ימי מאסר, נגזר עונשו על 45 ימי מאסר.

פרקליטו של העריק, עו"ד מנחם שטאובר, אמר ל"כיכר השבת" כי האסיר ירצה בפועל 34 ימי מאסר, זאת בשל הפחתה לרגל חנינות יום העצמאות.

השופט אמר בדיון כי העריק "הורשע עקב השתמטות. סקרנו את הראיות ואת גזר הדין הקודם. זה לא טכני - שלא פעל לסדר תורתו אומנותו, בכך פגע בשיוויון בנטל ונגד השילוב ולכן הוא חמור מאד".

מ"הוועדה להצלת עולם התורה" נמסר אמש כי "עקב הענישה הנפשעת על אסיר עולם התורה מאיר בורדיאנסקי, התכנסו בשעה האחרונה חברי הוועדה להצלת עולם התורה בבתיהם של גדולי ישראל, ושמעו מהם את ההוראה: "להחריף את המאבק. מחר (חמישי) יתכנסו המוני בית ישראל למחאה המונית במוקדים שיפורסמו בהמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר