פרוייקט חוה"מ פסח: טיולים ופעילויות לכל המשפחה

משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים יוצאים בפרוייקט מיוחד בחול המועד באתרי מורשת: מופעים, הצגות לילדים, סדנאות, ופעילויות לכל הגילאים. האתרים המשתתפים פזורים ברחבי הארץ מצפון לדרום, ונותנים למבקרים שפע של היסטוריה מרתקת וחוויות מרגשות (תיירות, שיווקי)

פעילויות בחול המועד פסח. אילוסטרציה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

הגיע בין הזמנים, חול המועד בפתח, וזה אומר שהגיע זמן לכל המשפחה לצאת ליהנות מנופי ארצנו ולגבש את המשפחה בחופשה.

משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים מביאים לכם בחול המועד פרוייקט מיוחד: אירועי 'מפה ומצה' - לחבר את אתרי המורשת הישראליים בכל רחבי הארץ לקהל המטיילים הרחב: צפון, דרום, מרכז וירושלים. באתרי המורשת הנבחרים תקבלו סדנאות יצירה, סיורים מודרכים, מופעים, הצגות ילדים ועוד ועוד. האירועים מתקיימים זו השנה השלישית ביוזמת שרת התרבות מירי רגב מתוך מטרה להפכו למסורת ארוכת שנים.

דרך הפעילויות והאטרקציות המרובות תוכלו לקבל גם טיול מהנה לכל הגילאים: מהילדים, נוער ועד ההורים שגם זכאים למנוחה ועל הדרך גם חוויה ערכית וחינוכית שתביא לכל המשפחה ערך מוסף אטרקטיבי ומעניין. כלל הפעילויות ללא תשלום - ולכם נשאר רק להגיע...

מבין הרשימה הענפה בחרנו עבורכם אתר מורשת מיוחד:

מוזיאון היישוב היהודי, בית הדסה בחברון

בית הדסה בחברון. צילום: יחצ

לפעמים כל מה שצריך זה רק תירוץ להגיע לעיר האבות שיש בה נדבכים רבים וחשובים: מערת המכפלה כמובן, וגם היסטוריה יהודית חיה ופעמת. מוזיאון היישוב היהודי בחברון בבית הדסה הינו בניין היסטורי רב חשיבות בתולדות הקהילה היהודית בחברון: המבנה שימש כבית החולים היהודי המרכזי בו פעלה המרפאה הראשונה של ארגון הדסה בארץ, ובבית זה החלה ההתיישבות הראשונה בלב העיר בכ"ח בניסן תשל"ט (1979).

מתי מגיעים? חול המועד פסח, שלישי-רביעי 3-4.4

מה קורה שם? במוזיאון היישוב היהודי, בית הדסה בחברון, תקבלו סיור תיאטרלי חי עם שחקנים, סדנאות, והצגה.

כמה עולה? כלל הפעילויות ללא תשלום, ואם אתם כבר הדרך למערת המכפלה - אל תפספסו.

יום שלישי: סיור מומחז וחי עם שחקני תיאטרון שיקבלו את פני המבקרים ויגלמו דמויות שונות המחוברות להיסטוריה של חברון. הדמויות יספרו וישוחחו עם הילדים.

מה עוד? בסוף ההצגה, תתקיים סדנא של הכנת כתב עברי קדום.

באיזו שעה? משעה 10:00 בבוקר ואילך. כל שעה עגולה יש קבלת פנים חדשה.

"המעיל המופלא" הצגה ערכית ומצחיקה. צילום: רותי לוינגר

יום רביעי: הצגה של תיאטרון עמוקה - "המעיל המופלא" על-פי סיפור חסידי עם השחקנים עידו לוינגר ודוד לפיד.

תוכן ההצגה: מוטקה הוא מטאטא רחובות פשוט שחולם להיות חייט. יום אחד חלומו מתגשם, והוא הופך להיות החייט הראשי של הפריץ. האם מוטקה יצליח לזכור מי הוא ומאין בא? ומה קורה כאשר הגורל מהתפך והפריץ זועם?

למה במוזיאון היישוב היהודי? מוזיאון זה הינו היחידי המוקדש לנושא תולדות חברון והיישוב היהודי המתחדש בה. המוזיאון עוצב ע"י האמן והצייר איש חברון שמואל מושניק. במוזיאון ישנם 5 חללים המשקפים את התקופות השונות של חברון, החל מתקופת התנ"ך דרך היישוב הישן, מאורעות תרפ"ט, מחורבן לגאולה ולסיום שיבת חברון וגאולתה.

ובקיצור: הצגות ופעילויות לילדים, ללא עלות, סיור תיאטרלי במוזיאון היישוב היהודי בחברון, סדנאות, וחוויה ערכית, מעניינת לכל המשפחה.

חול המועד פסח | חגיגה משפחתית ב-12 אתרי מורשת | הכניסה חופשית | לפרטים נוספים על פרוייקט 'מפה ומצה' לחצו כאן >>

מתוך "הטרקטור בארגז החול", תיאטרון קמגולם. צילום: איל טואג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר