החלטה מקוממת

בג"ץ למשפחת סלומון: בית המחבל לא יהרס

שופטי בית המשפט העליון דחו את עתירתה של בני משפחת סלומון, ששלושה מבניה נרצחו בטבח המחריד בחלמיש, וקבעו כי אין להרוס לחלוטין את בית המשפחה של המחבל האכזר (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יוסף אלעד וחיה סלומון, הי"ד (צילום משפחתי)

בג"ץ דחה היום (חמישי) את עתירתם של בני משפחת סלומון שביקשה את הריסתו המלאה של בית המחבל שביצע את הטבח הנורא בביתם לפני 8 חודשים ורצח את הסב יוסף וילדיו אלעד וחיה, הי"ד.

בכך ממשיכים שופטי בית המשפט העליון את הנחיותיהם במקרים דומים, כי צה"ל יכול להרוס רק את הקומה בה התגורר המחבל, כאשר את הקומה השנייה, בה מתגוררים בני משפחתו, אסור להרוס.

אף שגישתו המשפטית של בג"ץ ידועה, ציפתה המשפחה השכולה כי במקרה זה יסכים בג"ץ לבקשתם, מאחר ובני משפחתו של המחבל הורשעו בסיוע לו.

לאחר ההחלטה היום, אמר אביה של מיכל סלמון, אלמנתו של אלעד שנרצח בפיגוע: "הריסת הבית לא נועדה לענישה אלא להרתעה. לא צריך להיות שופט עליון כדי להבין שאם המשפחה תקבל את הקומה השנייה וכסף מהרשות, אין הרתעה אלא רווח מהדם שנשפך".

ניקוי זירת הפיגוע, בבית המשפחה (צילום: דוברות זק"א)

כזכור, בחודש תמוז האחרון, בליל שבת, חדר לישוב חלמיש עומר עבד אל-ג'ליל, מוסלמי בן 19 מהכפר כובאר הסמוך, ורצח בדקירות סכין את יוסף סלומון ושני ילדיו - כשהוא מחייך כל העת.

טרם צאתו לטבח המחריד כתב המחבל: "יש לי הרבה חלומות ואני מאמין שהם יתגשמו. אני אוהב את החיים ואוהב לשמח אחרים, אבל מהם חיי - כשרוצחים נשים וילדים וכשמטנפים את אל-אקצא שלנו".

המחבל המחייך (צילום: אוהד צויגנברג, ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר