על רקע החקירות

ראש הממשלה מציג: העימות בין אוכלי מרור לאוכלי חרוסת

"אוסיף להנהיג את ישראל עוד שנים רבות", הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגן תמיכה המוני לנוכח החשדות המתרבים נגדו, תיבל בעוקצנות ברוח החג המתקרב ולא שכח למחות דמעה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נאומו המלא של נתניהו, הערב (צילום: מתוך הפייסבוק של ראש הממשלה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) באירוע הרמת כוסית של מפלגת הליכוד לכבוד חג הפסח, בגני התערוכה בתל אביב, בנוכחות שרים וחברי כנסת של התנועה.

לאחר שהוא ורעייתו התקבלו בשירת "אתה תותח" מפי זמר מקומי, מחה נתניהו דמעה ופתח את דבריו: "נשאלתי, כשהגעתי לאירוע, 'מאיפה יש לך כח להתעסק עם כל השטויות האלה וכל הרדיפה הזאת'. הנה התשובה: אתם הכוח שלי. אתם הכוח שלנו. אני נפעם כל פעם מהתמיכה בי, בשרה, במשפחה שלנו ובדרך שלנו. הדרך שלנו היא הדרך הנכונה של ישראל שמוכחת כל הזמן בקלפי. יחד נוסיף להנהיג את ישראל עוד שנים רבות".

"בשבוע הבא נחגוג את חג הפסח", המשיך ראש הממשלה, "כל העם שלנו זה משפחה אחת גדולה. ואתם יודעים כמו בכל משפחה יש מי שבוחר בחרוסת וזה הרוב, ויש מישהו שבוחר במרור, זה המיעוט. מרור, מרור. אז אוהבי המרור, או לפחות חלק מהם, הם רואים שאזרחי ישראל מדרגים את עצמם פעם אחר פעם במקום גבוה מאוד במדד האושר העולמי, מעל בריטניה, מעל צרפת, גרמניה, ארה"ב".

"אז מה אומרים, מה אומרים אוהבי המרור לאוהבי החרוסת? אומרים להם: אתם מזוכיסטים, אתם חיים בגן עדן של שוטים. כך הם אומרים. איזו התנשאות, איזה זלזול. איך אמר דוד אדרי מירוחם? 'אנשים פה מזוכיסטים שבוחרים בליכוד פעם אחר פעם? כולם מזוכיסטים? תראו מה אומרים על ביבי והוא עולה בסקרים'".

(צילום: מוטי קמחי, ynet)

אחת הסיבות לתמיכה בו, לדברי נתניהו, היא "תחושת אי-הצדק שהולכת ומעמיקה. רבים רבים בעם ולא רק תומכי הליכוד שומעים מה שעושים לנו בתקשורת והם מרגישים שיש כאן משחק מכור, ציד מכשפות. יש תחושה של אי צדק, תחושה של משהו לא בסדר, הם יודעים שמכיוון שאי אפשר לנצח אותנו בקלפי, אי אפשר לנצח אותנו בצורה דמוקרטית, יש מי שמפעילים לחץ בלתי פוסק ובריוני על גורמי האכיפה להפיל אותנו בדרכים אחרות".

את נאומו סיים נתניהו במלים: "תודה רבה לכם, ו...תאכלו הרבה חרוסת".

לאירוע השנתי, המהווה הפעם גם מפגן תמיכה בראש הממשלה על רקע החשדות המתרבים נגדו, הגיעו אלפי פעילי ליכוד. רבים מהם נשאו שלטים עם כיתובים מקוריים, כמו "חביבי - אין כמו ביבי", "תיקי 1000 לילה ולילה" ו"העם בוחר, השמאל תופר".

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

לפני נתניהו, נאם באירוע יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, שאמר: "אנחנו נוהגים להיפגש כאן פעמיים בשנה, אבל אנחנו זקוקים לזה השנה, עברנו תקופה לא פשוטה, לפחות אני כראש הקואליציה. שנתיים אתה קם בוקר וערב עם הכפשות בטלוויזיה, עליך, על אשתך שתחיה ועל הילדים, אני חושב שזה דבר חסר תקדים ולא הוגן. משהו לא טוב קורה לנו בשנתיים האחרונות".

"כמעט אין ילד בעולם שלא יודע מיהו בנימין נתניהו, אין מנהיג שלא רוצה ללחוץ את ידו. אין ילד בעולם שלא יודע היום מי זה הנשיא טראמפ ומי זה נתניהו - וזה נכס אסטרטגי לישראל כמעט בכל היבט", התלהב אמסלם.

(צילום: מוטי קמחי, ynet)

כזכור, בימים הקרובים צפוי ראש הממשלה להיחקר שוב במסגרת 'תיק 4000' (פרשת בזק), הפעם גם בחשד לשיבוש חקירה, זאת בעקבות דבריו של עד המדינה ניר חפץ לחוקרים - כפי שנחשף ב-ynet וב'ידיעות אחרונות' - כי הוא הנחה את בני הזוג אלוביץ' בעלי בזק למחוק הודעות סמס שקיבלו משרה נתניהו, לגבי אופן הסיקור באתר 'וואלה' שבבעלותם.

יתכן, כך לפי הדיווחים, כי גם הבן יאיר, בנוסף להוריו, ייאלץ למסור את גרסתו לחוקרי המשטרה באשר למידת מעורבותו בהתנהלות זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר