מחדל ביטחוני בגבול

ארבעה פלסטינים חצו את הגבול מעזה ונמלטו ללא פגע

במהלך השבת, ארבעה פלסטינים חצו את הגדר מרצועת עזה לישראל, ניסו להצית כלים שפועלים להקמת המכשול והצליחו להימלט חזרה ללא פגע. בתגובה, חיל האוויר תקף בעזה • צפו (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

ארבעה פלסטינים תועדו בעת שהסתננו אתמול (שבת קודש) מרצועת עזה לאזור כיסופים והציתו כלי הנדסי של צה"ל העוסק בהקמת המכשול התת-קרקעי כנגד המנהרות. הם צולמו מכיוון הרצועה לאחר שטנק חלף במקום וחצו את הגדר. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה בתגובה מטרה במחנה אימונים של חמאס ברפיח שבדרום הרצועה.

הארבעה הגיעו עד לכלים ההנדסיים של צה"ל כשהם מצוידים במכלי דלק שנועדו להצית את הכלי ההנדסי. הם נמלטו חזרה לאחר שהבחינו בכוח צה"ל. לא היו נפגעים באירוע, אך נזק קל נגרם לכלים ההנדסיים.

מתחקיר ראשוני עולה כי ארבעת הפלסטינים שחצו את הגדר שבאזור כיסופים, הגיעו למתחם הנדסי שמכיל תלוליות אדמה, סמוך לגבול. במתחם חנו כלים גדולים של צה"ל להקמת המכשול החדש נגד מנהרות. הם ניסו להעלות באש את הכלים עם מכלי בנזין שהביאו עמם. נזק קל נגרם לאחד הכלים. הארבעה נמלטו חזרה לשטח הרצועה אחרי שזיהו את כוח צה"ל מתקרב לנקודה זמן קצר לאחר מכן.

על פי הערכת כוחות הביטחון, מדובר בניסיון סמלי וחובבני של ארבעת הפלסטינים, אך יוצא דופן בתעוזתו ובאופיו ביחס לחציות אחרות של פלסטינים את גדר הגבול. פעולה זו וקבלת משמעות לנוכח העיתוי שלה ימים ספורים לפני מצעד המחאה הגדול לעבר הגבול שיוזם חמאס, מה שאולי מראה כי צה"ל צריך להגביר את הכוננות לאורך הגדר.

לפי הסרטון, הפלסטינים חצו לעומק של עשרות מטרים מגדר הגבול ונכנסו למתחם כלי ההנדסה שהיה ללא שמירה בשבת מאחר ואין עבודות. ייתכן והפלסטינים נטלו את הסיכון ולא ידעו בוודאות שהמתחם אינו מאויש. כך או כך נראה כי הארבעה לא התקשו לחדור לשטח ישראל עם כלי נשק וכי מדובר במחדל שבכוחות הביטחון יהיו חייבים לתת לו מענה רציני יותר.

בצה"ל ציינו כי הקבוצה שהתה זמן קצר בצד הישראלי עד שנסה חזרה לעזה ובכל מקרה לא פגעה בתשתיות או ברכבים הצבאיים. כוח הנדסי מיוחד שהגיע למקום שלל אפשרות להנחת מטען חבלה במקום.

כאמור, בתגובה לחדירה ולניסיון ההצתה תקפו הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר מטרה במחנה אימונים של חמאס ברפיח שבדרום הרצועה. בהודעת הצבא נכתב: "צה"ל רואה בחומרה כל ניסיון לפגוע בתשתיות ביטחוניות ובגדר הביטחון וכן כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע. האירוע שהתרחש אמש, שבו זוהתה פגיעה בגדר הביטחון וניסיון להצתת כלי רכב הנדסי, הינו אירוע חמור נוסף ברצף אירועים במרחב הגדר.

"ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי לנעשה ברצועה וממנה. צה"ל מזהיר מפני אירועים שבהם אזרחים נקראים ל'הפגנות' שמשמשות כיסוי לפגיעה בתשתיות ביטחוניות ולניסיון פגיעה באזרחי ישראל או בחיילי צה"ל. נמשיך להגיב ביד קשה לכל ניסיון מסוג זה", נמסר מדובר צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר