"היום הכי עמוס בשנה"

ומתי נתניהו החליט לבוא לעיר אלעד? בערב בדיקת חמץ

לאחר שתי דחיות החליט ראש הממשלה נתניהו לבוא ביום חמישי - ערב בדיקת חמץ, לטקס חתימת הסכם הגג באלעד. התושבים זועמים על מה שצפוי ביום העמוס ובעירייה דוחים את הטענות (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

זלזול בחרדים? לאחר פעמיים שדחה את הגעתו לעיר אלעד להשתתף בטקס חתימת הסכם גג בעיר, ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר להגיע באחד הימים הכי עמוסים בכל בית חרדי - יום חמישי י"ג ניסן, ערב בדיקת חמץ.

עיריית אלעד נערכת מזה תקופה ארוכה לטקס חתימת הסכם גג בהשתתפות ראש הממשלה. התאריך שנקבע מראש לפני מספר חודשים היה יום ראשון לפני כשבוע אלא שאז ביטל רה"מ במפתיע את הגעתו בשל הצינון ממנו סבל.

התאריך השני שנקבע היה יום שלישי בעוד כיומיים, אלא שגם בתאריך זה בוטל הביקור. הסיבה ככל הנראה תלויה בכך שרה"מ ורעייתו ייחקרו מחר, יום שני. וכך התאריך היחיד שנותר פנוי עוד קודם הפסח הוא ערב בדיקת חמץ.

תושב העיר אומר בזעם בשיחה עם 'כיכר השבת': "האם הגעת ראש הממשלה שווה את חסימת העיר ולגרום לפקקים בצהרי היום הכי עמוס בשנה? תזמון הגעתו לעיר היא מהגרועות שיכלו להיות, לא בטוח שהחגיגה שווה את הצער שעלול להיגרם מכך לתושבים".

הטקס צפוי להתקיים באולם הספורט, ברחוב אבטליון, בשעה 14:00. בשיחה עם 'כיכר השבת' דוחים בעיריית אלעד את הטענות על "זלזול בחרדים". לדבריהם: "הגעת נתניהו ביום חמישי לאחר מספר דחיות מלמדת על כך שהתעקש להגיע ולכבד את הטקס למרות הדוחק בזמן".

מדובר על הסכם גג שבשלב ראשון שלו ישווקו כ-6,000 יחידות דיור שייבנו בתוך תחומי הקו הכחול של העיר אלעד, בעיקר בצפונה, וכן בשטח 'כפר ויקטוריה' בדרומה. כמו כן נכללת בהסכם הקמת אזורי מסחר ותעסוקה במשולש העסקים ממערב לעיר, צמוד לכביש 6, בהיקף של מיליוני מ"ר. מרכז שיעניק עוגן כלכלית יציבה לאלעד המתרחבת.

סך התקציב הכלול בהסכם הגג, שיוענק לעיר אלעד עבור שדרוג ושיקום העיר הקיימת, עומד על 236 מיליון שקלים, מתוכם עשרות מיליונים עבור בניית מוסדות ציבור, מוסדות חינוך ועוד. כמו כן בתקציבים שיקום ושיפור התשתיות, סלילת והרחבת כבישים כדי לאפשר קליטת אלפי דיירים חדשים לעיר. כלל תקציב ההסכם מסתכם בכ-3.1 מיליארד שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר