בעקבות 'כיכר השבת'

דו"חות שניתנו בעיצומה של השבת בבאר יעקב - יבוטלו

פקחי המועצה המקומית באר יעקב חילקו בשבתות האחרונות דו"חות במספר מקרים, בצעד שעורר תמיהה • בעקבות פניית 'כיכר השבת' - הדו"חות יבוטלו ופקחים לא יועסקו בשבתות (חדשות, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בניין המועצה המקומית (צילום: maps.google)

מועצת באר יעקב מחללת את השבת? לא ברור אם מדובר בשינוי מדיניות של המועצה המקומית, אך בדיקת 'כיכר השבת' מעלה כי בשבועות האחרונים, פקחי המועצה חלקו דו"חות בעיצומה של שבת קודש. בעקבות פניית 'כיכר השבת', הדו"חות יבוטלו והמועצה תחדל מחלוקת הדו"חות.

בליל שבת האחרון, זצן קצר לאחר כניסת השבת, קיבלו בעלי מאפיית "החיטה" ברחוב הקישון אפרים 9, דו"ח על סך 730 שקלים, לאחר שהשאירו זבל וקרטונים מחוץ לבית העסק.

שבוע קודם לכן, כשעתיים לאחר כניסת השבת, קיבל אדם נוסף דו"ח על סף 730 שקלים, לאחר שהשאיר שברי זכוכית של בקבוק בתוך פארק ילדים ברחוב ליכטנשטיין.

בבית העסק חשבו תחילה שמדובר באיזו שהיא טעות כי הרי לא ייתכן שקיבלו דו"ח בעיצומה של שבת קודש.

חבר מועצת העיר, נועם ששון, שנכנס לעובי הקורה מאז היוודע כי חלוקת הדו"חות מתבצעת גם בשבת, אומר ל'כיכר השבת' כי "מדיניות המועצה לא לתת דו"חות בשבת".

לדבריו, "כשנודע לי על חלוקת הדו"חות כינסתי את הרב הראשי הרב אברהם יעקובזון, מפקד תחנה רמלה ואנשי הפיקוח בלשכת ראש המועצה והוחלט לא לתת דו"חות בשבת. מכיוון שזה לא עזר, פניתי שוב למנכ"ל המועצה שהבטיח לטפל בנושא ולבטל את הדו"חות.

מסתבר, כי אכן מדובר במקרה חריג - לפי דברי סגן ראש המועצה אברהם בוסקילה (ש"ס). בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר בוסקילה כי "אני לא זוכר כמעט מקרים בהם פקח רשם דו"ח בעיצומה של השבת" והבטיח כי הדו"חות יבוטלו.

ל'כיכר השבת' נודע כי ראש המועצה ניסים גוזלן פנה במכתב למנכ"ל העירייה בו דרש לפעול נגד העסקת פקחים בשבת כפי המקובל מזה שנים.

כמו בכל הערים, עובדי מועצת 'באר יעקב' שובתים בשבתות כך גם פקחים הנחשבים לעובדי עירייה. 'באר יעקב' אמנם אינו נחשב ליישוב חרדי אך בחלקו הגדול מתגורר ציבור דתי ומסורתי לצד ארבע ישיבות חשובות השוכנות ביישוב ושמירת השבת ביישוב הכרחית ומשמעותית עבורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר