אל תפספסו

כל מה שצפוי בעיתוני החג, ומה שלא...

רגע לפני שאתם אצים רצים לחנויות המובחרות לרכישת עיתוני החג על משקלם המוגזם, אבי רבינא ניסה לצפות את העתיד על הצפוי לנו בעיתוני חג הפסח הקרוב • אל תפספסו (ברנז'ה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Zack Wajsgras/FLASH90)

בעוד פחות משבוע נהיה כולנו אחרי הקניות, הניקיונות, ההתרוצצויות וסוף סוף כשהשולחן ערוך, המצות הפריכות מונחות על מקומן, נזכה לשבת באווירת חג, איש איש בביתו, ולהתפלש בערימת עיתוני החג.

'כיכר השבת' צופה את העתיד ועושה לכם סדר בין כותרות העיתונים של חג הפסח.

מיותר לציין שכל קשר בין השמות, המקומות, הדמויות, האתרים והפרטים הם על דעת הקורא בלבד וכל קשר בינו לבין המציאות הוא מקרי בהחלט.

רגע לפני שנדגים איך עובדת השיטה חשוב לציין שהצורך הנואש למלא מאות דפי עיתון מדי חג גורם לעורכי העיתונים למחזר חומרים ולגעת בנושאים אותם סיקרו או להגיע למחזות הביזאר המיותרים והמשעממים, כל זה מלבד כתבות היח"צ הרבות המפארות את העיתונים, פעמים שהמרואיין משעמם ואלמוני מה שמציף מיד את החשד ותחושת ה"כאן שילמו כסף", ופעמים שהמרואיין או המוסד מספיק מעניינים כדי לעבור לנו בגרון בלי שנחוש.

כך זה אמור להיראות:

קדש - חופה, קידושין ושואה: ראיון נדיר עם הרב ישראל מאיר לאו ובו יספר על חופה, קידושין ושואה.

הדור כהלכה - שיחת חג נוצצת עם אמן הפיסול היהודי, ר' יואל ווקסברגר, שחושף לראשונה את ההבדל הדק שבין כתר לרימון.

ארבע כוסות - חברון (הפינה המתוקה) גרנביץ חוזר לימי התום שלפני הקופיקס.

על מצות ומרורים - ניצולי שואה מספרים על סדר פסח בגטאות ובמחנות ההשמדה.

הבה נתחכמה לו - עורכי עיתוני החג מודים לגיבורי התרגיל המסריח. נס ההצלה של ממשלת שמיר מחוויר ליד גלגל ההצלה החצי-שנתי שההתרחשות הזאת מספקת לנו.

חכם מה הוא אומר? 5 חרדים שהתעשרו בזכות המצאת פטנטים במסר ליאיר לפיד: הגענו לאן שהגענו רק בזכות לימוד הגמרא.

ויבן שם - שוקי סלמון, ילד הפלא של שוק הנדל"ן החרדי, עושה סדר במפת הדיור

היינו משועבדים - מסמך מטלטל: היומנים שכתב ר' שלום מרדכי רובשקין בבית הכלא נחשפים לראשונה.

מוסף נושא: מכל הלילות • לראשונה בתולדות העיתונות החרדית מאז מוספי החג של שנה שעברה – אנשי הלילה של הציבור החרדי כפי שמעולם לא ראיתם • האופים במאפיית 'נחמה', מפיצי העיתונים, האברכים בכולל חצות בקבר רחל אימנו, הבלנים שמכינים את המקווה לטובלי הנץ ועוד, מפנים זרקור למסתורי האשמורת השלישית.

בחור כהלכה - עילוי בנגלה, גאון בתורת הסוד, חד בדרא ביראה ומופלא בבן אדם לחבירו: האברך מבני ברק שמסעיר את העולם התורני.

הרי אני כבן 70 שנה - ראש ישיבת "אורחות המוסר" מסכם 40 שנות 'ראשיבה' ומתכונן ל-40 שנות 'גודל'.

כליות ואגוזים - חרדים ותרומת איברים: מקורות, דיונים וסיפורים אישיים נוגעים לכל ומרתקים, כי אחרי הכל מדובר בכתבת יח"צ.

מצווה לספר - פרויקט מושקע: כינסנו 9 סופרים חרדים מובילים לרב שיח על האבולוציה של הספרות החרדית מימי התום של שמואל ארגמן ונס ההצלה בצוללת עד ימי גדי פולק עם הציורים המושקעים והגרנדיוזיים, ובתמורה קיבלנו מכל אחד מהם סיפור למוסף המסורתי ללא תשלום.

ועל הים לקו מאתיים - תחקיר עומק על מחירי השלגונים והגלידות בקיוסקים שעל חוף הים ובמירון. וגם: חשיפה בלעדית של התקנות שיוזם שר הפנים אריה דרעי בנושא (אזכור מספר 15 בגיליון. לפי ההסכם שסגרנו עם העוזר שלו חוץ מהראיון, כתבת הפרופיל והמסע המצולם לשכונת הילדות שלו, אנחנו צריכים להזכיר אותו באגביות רק עוד 37 פעמים).

והגדת לבנך - לא תאמינו אבל הצלחנו ללקט את דודי ומיילך זילברשלג ועוד 6 אבות ובנים מפורסמים שעוד לא השתתפו בפרויקט דומה.

שבכל דור ודור - ישראל אייכלר מסקר את תולדות האנטישמיות החל במסעות הצלב, גירוש ספרד, פרעות ת"ח ות"ט, השואה וכלה בדירקטוריון העוין של פרס פוליצר שמתעלם מאתנו בקביעות למרות התוצרת הפנומנאלית שלנו.

מה העבודה הזאת לכם? - החרדים שעובדים במשרדים חילוניים ומקדשים שם שמים מידי יום. וגם, הצצה נדירה לשיעורו המפעים של הרב חיים הורביץ במגדל משרדים יוקרתי ברמת גן.

וירא את עניינו - ח"כ מאיר פרוש משחזר את שביתת הרעב שלו נגד הקיצוץ בקצבאות הילדים. לא עימתנו אותו עם הצלחתה של התכנית כי גם משרד החינוך פינק בהרבה מודעות בחג הזה. מה גם שעוד רגע בחירות לרשויות המקומיות וחסר לנו ש'שלומי אמונים' לא יתנו לנו נתח מעוגת הפרסום.

באותות ובמופתים - איתרנו מקובל גנרי שגם מצטלם מספיק טוב, גם יודע ללהטט במונחי קבלה מסתוריים באופן שיהפנט אתכם, גם יספק תחזית מבעיתה על המערכה הבאה בצפון בשביל הכותרת וגם, כלומר הכי חשוב, משלם כמו שצריך.

והקב"ה מצילנו - כתבנו הצבאי הפליג עד למחוזות הוואטסאפ והמייל הנידחים ביותר שלו, שלה מהם את כל הודעות דובר צה"ל מהשנה האחרונה ושרטט עבורכם תחזית עדכנית על הניצחון המופלא של ישראל במערכה הכוללת הבאה. הכותרת נועדה להרגיע את הוועדה הרוחנית.

כי אין מחסור ליראיו - סוד עושרם ופרישותם של גדולי האדמו"רים נחשף לראשונה.

תורה וגדולה - כנ"ל רק בראשי ישיבות ומנהלי הכוללים.

שולחן עורך - מוסף מיוחד: כל מה שאת צריכה לדעת לקראת פסח על המוצרים החדשים לשולחן החג אותם תוכלי להשיג רק ברשתות שנשאו בעלות הגבוהה של הדפסת הדפים שאת מעלעלת בהם כעת.

לשנה הבאה - איש ירושלים, הרב ישראל גליס, שובר שתיקה בראיון חג מטלטל, וחושף לראשונה את... טוב לא באמת, קלטנו את המחזור ודפדפנו לכתבה הבאה.

צפון בצפון - 3 אספני יודאיקה המתגוררים בגליל העליון מאפשרים לנו סופסוף משחק מילים שאינו מורכב רק משורות ההגדה.

טבעו במצולות - זווית מיוחדת ואמינה במיוחד על האסון הימי (הטיטניק) בתחילת המאה שעברה: מריה צ'אור, קתולית המתגוררת באירלנד, גילתה כי סבתא שימשה כמשרתת בביתה של נגידה לונדונית שהייתה על הסיפון והצליחה להינצל תודות לספר תהילים זעיר שנשאה עמה לכל מקום והוביל אותה אל החוף.

מים שלנו - ליווינו מקרוב את עובדי היצור של 'נביעות': מהשאיבה ועד החנות (דילגנו על עצירה במחלקת הפרסום משום שאתם עדים לעשיה שלה כעת).

10 המכות / 50 יום / 4 בנים / 13 מי יודע - מוסף החג שמגביל את עצמו לקונספט של מספר ונאלץ להוסיף על כתבות היח"צ המרתקות עוד כתבות "מעניינות" על יום בחיי משב"ק שולי של אדמו"ר זוטר או יום בחיי גבאי אסרטיבי של שטיבלך מפורסם

שיר ושבחה 8 - אלבום שי שינעים לכם את החג. בהשתתפות: החזן העולמי דוד ברוך ויינצטלבוים, אמן הרגש שעיה שטיינברג, ילד הפלא דודי אנסבכר, מקהלת 'הפדות והפאר', ונעים זמירות ישראל ששכחנו את השם שלו אבל היינו מוכרחים לפרגן איזו רצועה מזרחית כדי שלא יטענו שאנחנו גזענים.

לשנה הבאה בירושלים הבנויה (בעצם גם זה רעיון למוסף חג).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר