רגעי חרדה בצרפת

להבות כילו את רכוש האברכים: "רצנו עם פיג'מות החוצה"

עשרות אברכים נמלטו עם משפחותיהם, מבנין ישיבת בית יוסף בצרפת, לאחר שבמקום פרצה שריפת ענק שכילתה את כל רכושם. רגעי החרדה: "ספרנו, ופתאום גילינו ש-2 ילדים חסרים" • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השריפה משתוללת (באדיבות המצלם)

שריפת ענק פרצה בסוף השבוע האחרון בישיבת בית יוסף בצרפת, הממוקמת כ-70 ק"מ מפריז, גרמה לנזקים אדירים וכילתה בנין שלם. בבנין המרכזי, שספג את מרבית הנזק, שהו באותה עת עשרות אברכים ובני משפחותיהם, שניצלו בנס.

האירוע החל מעט אחרי חצות ליל שישי, כשאחד האברכים הרגיש ריח של שריפה ובעקבות כך מיהר להוציא את כל הדיירים מהבניין. לא חלפו אלא דקות ספורות, והבנין כולו עלה בלהבות.

אחד האברכים מתאר: "אפילו את השאריות של מכונת הכביסה והמקרר אנחנו לא רואים. האש אכלה אפילו את הברזלים, שלא לדבר על כל הבגדים, הזיכרונות, הרכוש, התמונות של הילדים. הכול נשרף, פשוט הכול. יצאנו עם פיג'מה לרחוב וזהו".

הרב יעקב יום טוב, אחד האברכים הוותיקים בקהילה, מספר כי הדירה שבה הוא גר בישיבה מזה 11 שנה, נשרפה כליל. לא נותר לו דבר מהדירה, וכמוהו שאר האברכים מכל הדירות הנוספות בבנין הקהילה.

לפי הוראות כיבוי האש המקומי, יש כעת צו איסור כניסה לבנין, מאחר והוא בסכנת קריסה. מומחים שהגיעו למקום, לאמוד את הנזק, אמרו כי הם לא נתקלו בעוצמה כזו של הרס וחורבן כתוצאה משריפה, וכי העובדה שהצליחו לחלץ את כל בני המשפחות בדקות ספורות, בשעת לילה מאוחרת, בלתי ניתנת להסבר.

האירוע גרם לזעזוע בקהילה היהודית ברחבי צרפת, ש'בית יוסף' היא אחת הישיבות הנחשבות בה, ואנשים רבים מיהרו למצוא לאברכים דירות חלופיות, לקראת חג הפסח המתקרב.

"הנזק לקהילה הוא פשוט עצום, אבל הנס הגדול הוא שהצלחנו לצאת משם בניסי ניסים בלי נפגעים בכלל", אומרים בהנהלת הקהילה. האברך הרב יום טוב מוסיף ומתאר: "ברגע שהבנו שמדובר בשריפת ענק שמקורה בעצים שיועדו לחימום הבתים, עברנו בין כל הדירות להוציא את כל הילדים והמשפחות החוצה. מזג האוויר היה מינוס 2 מעלות, וכולנו יצאנו עם פיג'מות, העיקר לצאת בחיים".

"עשינו ספירת מלאי, ופתאום גילינו שיש שני ילדים חסרים", הוא מתאר את רגעי החרדה. "שני מבוגרים רצו, וממש שלפו אותם ברגע האחרון. דקה אחרי זה, כבר היה מאוחר מדי. ברוך ה' לא היו נפגעים בנפש, וחוץ מתינוק אחד שנזקק לעזרה נשימתית בבית חולים, לא קרה שום נזק. לצערנו, חוץ מפיג'מות לא נשאר לנו שום דבר מהחיים הקודמים שלנו".

כעת כאמור אברכי הקהילה מנסים להירתם: "מצאו לנו דירות להתארח בהם בינתיים, מחר האוכל כבר יהיה מאורגן והמשפחות יאכלו ביחד. זה נס שלא מעכלים, כמה הקב"ה אוהב אותנו שהצלחנו לצאת בלי פגע למרות כל הילדים הקטנים, הלחץ והצעקות".

"אנחנו עדיין לא חושבים על פסח. חושבים רק על היום ומחר. מחפשים דירות לאכלס את המשפחות, ומתחילים להתארגן מההתחלה עם בגדים וכל מה שצריך". יצוין, כי הנהלת קהילת 'בית יוסף-נובהרדוק' הודיעה על הקמת קרן חירום לסיוע לישיבה ולכל המשפחות שנפגעו מהשריפה.

הרב יום טוב מסיים: "אנחנו כל החיים נערכים ומתפללים שלא נגיע לידי ניסיון, אבל אם הגענו - שנצליח בעז"ה לעבור ניסיונות כאלו ולא להישבר, אלא לראות כמה הקב"ה אוהב אותנו והכל משמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר