בסכין לחיתוך בשר

הורשעו שלושה מחבלים שדקרו באכזריות

בתי המשפט הרשיעו את יוסף כמיל ומחמד אבו אלרוב, שרצחו את מעסיקם ראובן שמרלינג הי"ד, ואת איסמעיל אבו עראם שניסה לרצוח את ניב נחמיה בסופרמרקט ביבנה (חדשות,ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אבו עראם, אחד המחבלים, בבית המשפט (צילום: יריב כץ, ynet)

שתי הרשעות בעקבות פיגועי דקירה קשים: בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (ראשון) את יוסף כמיל ומחמד אבו אלרוב ברצח ראובן שמרלינג מאלקנה, בכפר קאסם, בערב סוכות בשנה שעברה.

גם איסמעיל אבו עראם, שדקר לפני כ-8 חודשים את ניב נחמיה בסופרמרקט ביבנה, הורשע היום בעבירת 'ניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור'.

בכתב האישום שהוגש נגד רוצחי שמרלינג מתואר, כיצד השניים, תושבי קבטיה, נכנסו בספטמבר 2017 לעבוד בישראל בלא אישור כדין. "כמיל תכנן לנצל את שהותו בישראל לשם ביצוע פיגוע דקירה ולהרוג יהודי, והציע לאבו אלרוב לבצע עמו פיגוע, אך בשלב זה הוא סירב".

"השניים החלו לעבוד במחסן פחמים בכפר קאסם, בניהולו של שמרלינג, ובהמשך קשרו קשר לרצוח את אחד היהודים אשר עבדו במקום, ממניע לאומני", נכתב עוד בכתב האישום.

"הם רכשו סכין לחיתוך בשר, אותה החביא כמיל במחסן, מתחת למזרן בחדר בו לנו. ב-4 לאוקטובר בשנה שעברה הגיע שמרלינג אל המחסן, נזף בנאשמים וביקש מכמיל להעמיס מצבר של מלגזה מהמחסן לרכב שלו. עם שובו של כמיל אל החדר סיכמו הנאשמים כי זוהי העת לפעול, ותכננו כי אבו אלרוב יוביל את המנוח אל החדר בטענה כי המקרר מקולקל ויסיח את דעתו, וכמיל ידקור אותו עם הסכין. כמיל אף התקשר למסיע ותיאם עמו שיבוא לקחת אותם, כדי להבטיח את הימלטותם מיד לאחר ביצוע הרצח".

זירת הרצח בכפר קאסם (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בשלב זה, "בהתאם לתוכנית, הוביל אבו אלרוב את שמרלינג אל החדר באמתלת שווא והסיח את דעתו, וכמיל דקר אותו מאחור, בכתף שמאל. המנוח ניסה להתגונן באמצעות כיסא שהיה בחדר, אולם אבו אלרוב דחף אותו והיכה אותו באמצעות מאוורר, בעוד כמיל המשיך לדקור אותו. בהמשך, הביא אבו אלרוב מכוש שהיה סמוך לדלת החדר, והשניים הכו את המנוח, עד אשר התמוטט על הרצפה. לאחר מכן, התקלחו הנאשמים, החליפו בגדיהם, עזבו את המקום ונסעו למקום מגוריהם".

יצוין, כי שני המחבלים הודו בביצוע כל העבירות המיוחסות להם בכתב האישום, וגזר דינם יינתן בהמשך.

כאמור, בית המשפט הרשיע היום גם את איסמעיל אבו עראם מיאטה בניסיון רצח סגן מנהל סניף שופרסל דיל ביבנה בתחילת חודש אוגוסט האחרון. בכתב האישום נטען, כי המחבל קיבל השראה ועידוד לקיים מצוות "ג'יהאד נגד הכיבוש היהודי-ישראלי", ובמטרה לקיים הלכה למעשה מצוות ג'יהאד, הוא החליט לרצוח יהודי-ישראלי באמצעות פיגוע דקירה בתוך שטחי מדינת ישראל.

"ב-2 לאוגוסט", מתאר כתב האישום, "יצא המחבל מביתו לשטחי ישראל מבלי שיהיה לו היתר חוקי לכך. הוא החליט לבצע את זממו באדם שמוכר לו כמעסיקו לשעבר באמצעות סכין שאותה ישיג ומכל גז פלפל שאותו הביא עמו. הוא הגיע בתחבורה הציבורית ליבנה, ומשלא עלה בידו לאתר את מעסיקו לשעבר באולם אירועים ביבנה שבו עבד, החליט כי יבצע את הפיגוע כלפי קורבן אחר באמצעות סכין שאותה יגנוב מהמרכול הסמוך".

תיעוד פיגוע הדקירה בין מדפי הסופרמרקט (צילום: מצלמות אבטחה)

"אבו עראם נכנס אל המרכול, הגיע למעבר שבו מוצגות סכינים למכירה, נטל לידיו סכין בעלת להב באורך של 15 סנטימטרים והכניס אותה למכנסיו. בהמשך פנה הנאשם לאתר קורבן, גבר יהודי. במהלך שיטוטיו בין המרכול איתר המחבל את סגן מנהל הסניף ניב נחמיה, בעודו מסדר מוצרים במעבר. המחבל הוציא את הסכין מתוך מכנסיו, הסתער עליו, הניף את הסכין ודקר אותו בצווארו, בחזהו, בבטנו ובראשו".

"בתגובה, וחרף פציעותיו הקשות, נאבק נחמיה במחבל, תוך שהשליך לעברו כל חפץ שאיתר בסמוך אליו. במהלך המאבק נשברה הסכין ונשמטה מידיו של המחבל. בשלב זה, הוא הוציא את מיכל גז הפלפל וכשהבחין כי נחמיה נס ממנו, ריסס באמצעות הגז את פניו ובהמשך ברח בריצה מן המרכול. כתוצאה ממעשי המחבל נגרמו לנחמיה חבלות קשות והוא אושפז בבית החולים".

כזכור, בעקבות זעקותיו של נחמיה, המהומה שהתרחשה במרכול ובריחתם של הנוכחים תוך זעקות, רדפו אחרי המחבל כמה עוברי אורח במטרה ללכוד אותו ולאחר מרדף קצר הצליחו ללכוד אותו עד שהגיעו כוחות המשטרה למקום.

כפי שדווח, מצבו של נחמיה השתפר מאז והוא מקפיד להגיע לדיונים במשפטו של מי שניסה לרצוח אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר