הלם בצרפת

יהודייה נדקרה ונשרפה: אוימה על ידי השכן המוסלמי

מיריי קנול, ניצולת שואה בת 85, נמצאה בדירתה שרופה, כשעל גופה 11 דקירות. אדם אחד נעצר בחשד לרצח הברברי, ובקהילה משוכנעים: כמו ברצח שרה חלימי - מדובר בפיגוע (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מיריי קנול, הנרצחת (צילום משפחתי)

משטרת צרפת חוקרת היום (שני): מי רצח בדקירות קשישה יהודייה, ואז שרף אותה, בדירתה ברובע ה-11 של פריז.

מיריי קנול בת ה-85, ניצולת שואה, נמצאה מתה בביתה בליל שבת האחרון. האפשרות שהיא התאבדה נשללה, ובקהילה היהודית חוששים שמדובר בפשע אנטישמי, מאחר ובעבר התלוננה הקשישה לרשויות ששכנה המוסלמי איים לשרוף אותה.

המשטרה עצרה חשוד אחד, אך זהותו לא נמסרה, והגוף למאבק באנטישמיות בצרפת פרסם הצהרה רשמית מטעמו, בה מסר כי המקרה מזכיר את הרצח של שרה חלימי הי"ד שכזכור נרצחה לפני כחצי שנה בידי שכנה המוסלמי, מאות מטרים בלבד מזירת הרצח כעת. אז לקח לרשויות בצרפת מספר חודשים עד שהודו כי הרקע לתקיפה הוא אכן אנטישמי.

לדברי חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב , "מספר הקורבנות עולה, אך נדמה שהסיפור חוזר על עצמו: בדומה לשרה חלימי, גם מיריי הכירה את החשוד, שכנה המוסלמי בן ה-35 שהכירה מאז שהיה ילד".

"אני מתכוון להילחם יחד עם ארגונים יהודיים נוספים למען הצדק והוצאת האמת לאור. גם במקרה הזה המערכות בצרפת נזהרות מאד מלקשור את הרצח לרקע אנטישמי., אבל עבור המשפחה אין ספק בנוגע לרקע האנטישמי של האירוע".

חבר הפרלמנט היהודי הדגיש, כי "גם מיריי נפלה קורבן לשנאת היהודים שרואים יותר ויותר בפרברים, על רקע הקצנה אסלאמית, שנאת ישראל אך גם שנאת צרפת".

ממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל קרא הבוקר לרשויות החוק בצרפת "לרדוף, להשיג ולהעמיד לדין את הרוצח האנטישמי שאיים 'לשרוף את היהודיה' כבר לפני מספר ימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר