הקרע ברבנות הראשית

הגר"ד לאו: "אמרתי לגר"י יוסף; תשמור על הרועים שלך"

הגר"ד לאו בהתייחסות ראשונה לקרע עם עמיתו הראשל"צ הגר"י יוסף: "ביום שנבחרנו, ניגשתי אליו; אז לא היה לו ניסיון ברבנות. תשמור על הרועים שלך שלא יעשו דברים לא ראויים" • האזינו (חרדים)

דבריו של הגר"ד לאו. האזינו (צילום הרבנים הראדיים: מרים אלסטר, Flash90)

הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל הגאון רבי רבי דוד לאו, בהתייחסות ראשונה לקרע המתמשך בינו לבין הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף, מאשים את מקורבי הרב הראשי הספרדי כי הם אלו שגורמים למתיחות ברבנות הראשית.

עיקרי המחלוקת: מינוי ראב"דים ושליחת דייני גיור

בשיחה לרדיו 'קול ברמה' חשף הגר"ד לאו את השיחה הראשונה שלו עם הגר"י יוסף לאחר שנבחרו לתפקיד, עת - כהגדרתו - לגר"י יוסף לא היה ניסיון ברבנות: "יש תמיד שועלים קטנים שמחבלים בכרמים. ביום שנבחרנו ניגשתי אליו, בביתו של אביו, אז לא היה לו ניסיון ברבנות - הוא אף פעם לא כיהן ברבנות, הוא היה ראש ישיבה כל השנים, סיפרתי לו מה שעשיתי במודיעין, שם אמרתי לרב השני 'אתה יכול לתת עצה, אבל לא להתערב'. זה גם הדבר הנכון שצריך לעשות פה ברבנות".

לחיצת יד. הרבנים הראשיים, בשבוע שעבר

הרב האשכנזי מאשים את סביבת הרב יוסף בקרע העמוק במסדרונות הרבנות הראשית ותוקף: "כתוב בתורה 'ויהי ריב בין בן רועי מקנה אברהם לבין רועי מקנה לוט', אומר הספורנו שם: המריבה הייתה בין הרועים בלבד אבל הכנעני והפריזי רואים וחושבים שהמריבה בין אברהם ללוט. אומר אברהם ללוט: 'היפרד נא מעלי'".

"אמרתי לו", מספר הרב לאו על השיחה עם הרב יוסף, "את האפשרות של 'היפרד נא מעלי' אין לנו כל כך... מה שכן, יש לנו לזכור שהיהודי והיהודייה יושבים בארץ, אז אם אתה תשמור על הרועים שלך שלא יעשו דברים לא ראויים, יהיה קידוש שם שמים".

הרב לאו הוסיף והתייחס למשבר והסביר את הרקע: "לכל אחד בתחום העבודה שלו, יש את הרעיונות שלו כיצד להגדיל תורה. אם כל אחד עובד בתחומו ולא מתערב בתחום זולתו, הכל בסדר. ואם מתערבים, אז אפשר להגיד 'טעיתי, עסקתי בדברים שלא שלי'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר