הקרב מתלהט

בנט צידד באיציק כהן; גפני עלה למתקפה

מתלהט הקרב בין יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני לסגן שר האוצר איציק כהן, סביב יוזמת הביטוח לאברכים, בעקבות התערבות שר החינוך בנט ש"תפס צד" ופרסם את התקנות (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
איציק כהן ומשה גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מתלהט הקרב בין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לסגן שר האוצר איציק כהן, סביב יוזמת הביטוח לאברכים שמוביל כהן. לאחר קרב של שנים רבות בין השניים, שר החינוך נפתלי בנט "תפס צד" ופרסם את טיוטת התקנות לביטוח לאברכים.

בשנים האחרונות התנהל לו עימות חריף מתוקשר בין סגן השר כהן לח"כ גפני, בשל יוזמתו של כהן על פיה אברכים יזכו לפוליסת ביטוח חיים מהמדינה, במידה שראשי הכוללים לא יוכלו לספק להם אחת כזאת, כאשר הכסף החודשי עבור הביטוח יירד לכל אברך מהמלגה החודשית.

כהן הרחיב על היוזמה כי "כל אברך יוציא מכיסו סכום פעוט של 20-30 ש"ח לחודש עבור הביטוח שנקווה שלא נצטרך. במקרה של פטירה ח"ו תקבל אלמנתו קצבה חודשית של 5000 ש"ח למשך 15 שנה".

לעומתו גפני משוכנע כי מדובר ביוזמה גרועה וטוען כי היוזמה תפגע בתקציבי הישיבות, ותאפשר למשרד האוצר לנגוס בתקציב לנושאים נוספים ותפגע במשפחות האברכים.

התנגדותו של גפני לביטוח לאברכים היא אך ורק בשל העובדה שמדובר ב"נגיעה ראשונה" בתקציב הישיבות, כאשר אף אחד לא מבטיח שבעקבותיה לא יבואו גורמים נוספים שיחבלו בתקציב.

בתגובה לפרסום התקנות על ידי משרד החינוך הבוקר הגיב גפני: "ה'קול קורא' שפורסם הבוקר בנושא הביטוח לאברכים, הוא התערבות חמורה של משרדי הממשלה בתקציב הישיבות. לראשונה, מתכננים לקחת כסף מתוך תקציב הישיבות, דבר שלא היה מאז ומעולם".

מלשכתו נמסר כי "ח"כ הרב גפני מתנגד לכך מכל וכל". לדברי גפני, "היום ייקחו תקציב לביטוח חשוב, ומחר ייקחו מתוך תקציב הישיבות למאה נושאים אחרים, אין לאפשר פגיעה בתקציב האברכים, וכל יוזמה חשובה ככל שתהיה, צריכה לבוא בתקציב תוספתי, ובלי לגעת בתקציב הישיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר