"פשע על רקע דתי"

נכדת הנרצחת: 'לפחות חזרת לעולם האמת'

הקהילה היהודית בפריז עדיין מזועזעת מהרצח של ניצולת השואה מיריי קנול, שמוגדר כעת בידי המשטרה בצרפת כ"פשע על רקע דתי". נכדותיה הביעו היום את רגשותיהן (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מיריי קנול עם אחת מנכדותיה (צילום משפחתי, מתוך פייסבוק / 'החדשות')

המשטרה בצרפת מאשרת בשעה האחרונה (שני) כי רצח ניצולת השואה מיריי קנול בת ה-85 בפריז, הוא "פשע על רקע דתי", כהגדרתה.

חברי הקהילה היהודית בצרפת עדיין מזועזעים מהרצח שאירע בליל שבת האחרון: גופתה של מיריי קיי אותרה אתמול, כשהיא דקורה ושרופה בדירתה בפריז. מהדיווחים עד כה עולה, כי הנרצחת התקשרה בעבר למשטרה כדי להתריע על כך ששכנה איים לשרוף אותה, וכי המשטרה עצרה שני חשודים במעשה.

נכדתה של מיריי קיי, ניצולת השואה בת ה-85 שנרצחה בדקירות סכין וגופתה נשרפה בפריז ביום שישי האחרון בידי שכנה המוסלמי, ספדה היום בפוסט שפרסמה בפייסבוק: "הטרור והאכזריות הובילו לסוף כל כך עצוב; הרוצח לא השאיר שום מזכרת".

"הנשמה שלך לפחות חזרה לעולם האמת. לפני 20 שנה עזבתי את פריז בידיעה שהעתיד שלי לא שם, לא שלי ולא של העם היהודי", סיפרה הנכדה נעה גולדפרב, "אבל מי יכל לחשוב שאני משאירה את קרובי המשפחה שלי במקום בו הטרור ואכזריות יובילו לסוף כל כך עצוב, 'הרי לנו זה לא יקרה'. אבל המציאות היא אחרת".

עוד היא כתבה: "סבתא נדקרה למוות 11 פעמים על ידי שכן מוסלמי שהיא הכירה טוב. הוא גם דאג לעלות את הדירה באש ולא להשאיר לנו שום מזכרת. שום אלבום תמונות, לא שלה, לא של סבא, לא מכתבים, כלום. נשארו לנו רק הדמעות ואחד את השני, בתקווה לעתיד יותר טוב".

ג'סיקה קנול, נכדה אחרת, הביעה את רגשותיה בפייסבוק: "בשישי האחרון, החליט שכן מוסלמי לקחת את החיים של סבתא שלי בביתה בפריז. הוא שרף על הדרך את כל זיכרונות הילדות שהיו לנו בתמונות ואת הלב שהיה לי שם. מי ששאל אם יש לי דרכון צרפתי למה אני לא שם? ובכן, אני חושבת שניצלתי מאירופה וצרפת בפרט, איפה שהגבולות מטושטשים ופוליטיקאים הפסיקו לחשוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר