עונת ההכשות

שני ילדים נעקצו על ידי עקרב ופונו לביה"ח

שני ילדים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר שנעקצו על ידי עקרב ארסי, מצבה של הפעוטה בת השנתיים קשה והיא מונשמת במחלקה לטיפול נמרץ בביה"ח (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מדוברות הבית החולים של סורוקה נמסר כי שני ילדים פונו אחה״צ (שני) למלר״ד ילדים לאחר עקיצת עקרב. פעוטה בת שנתיים, במצב קשה, מונשמת. ילד בן 8 במצב בינוני. שניהם הועברו ליחידה לטיפול נמרץ ילדים.

ד״ר יובל כוורי, רופא בכיר היחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה אמר: ״ילדים מתחת לגיל 3 שנעקצים ע״י עקרב צהוב, עלולים לסבול מפגיעה במערכת העצבים המרכזית שבאה לידי ביטוי בירידה במצב ההכרה, בפרכוסים ובהפסקת נשימה. בילדים גדולים יותר, עיקר הביטוי הוא פגיעה לבבית. כל אלה בנוסף לסימנים של כאב מקומי באזור העקיצה, הזעה והקאות. לאחר עקיצה אנו מטפלים באנטי דוט ספציפי לעקרב שנמצא במלר״ד בביהח, בנוסף לטיפול סימפטומטי. הפגיעות עשויות להיות קשות, אולם במתן טיפול מתאים, הילדים חוזרים לבריאות שלמה. במידה וילד נעקץ ע״י עקרב צהוב יש להגיע בדחיפות למיון״.

עם ההתחממות במזג האוויר החלה עונת ההכשות כשמקרי העקרב היום מצטרפים להכשות נחש שהיו עד עתה. ביום שישי האחרון למרכז הרפואי זיו בצפת הובאה ע"י בני משפחתה, בת 51 מכפר בגליל, לאחר שהוכשה באצבעה, ע"י נחש צפע, במהלך שהותה בחצר הבית. היא טופלה בחדר המיון במצב יציב-קל. בני המשפחה שהרגו את הנחש, הביאו אותו עמם על מנת להקל על הזיהוי והתאמת הטיפול לנפגעת.

מקרה זה מתווסף לשני מקרי הכשה שונים, שטופלו בשבוע שעבר, באותו היום בזיו וסימנו את ראשית עונת ההכשות של הנחשים באזור.

ד"ר יוסף נביה, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו בצפת מזכיר כי בעונה זו של השנה מתחילים הנחשים להיות מאד פעילים בחצרות הבתים ובשטחים הפתוחים ועל הציבור לנהוג על פי כל כללי הזהירות כדי להימנע מהכשות: "יש לנעול נעליים גבוהות וסגורות בעת ששוהים בשטח ולהדריך ילדים וצעירים שלא להרים סלעים או חפצים שמתחתם עלולים להסתתר נחשים. בנוסף, לא כדאי להכניס ידיים למקומות בהם יש סבך העלול להוות מקום מסתור לזוחלים המסוכנים. בכל מקרה של הכשה, לפנות מיד ללא שהות לקבלת טיפול רפואי בחדר המיון", מסכם ד"ר נביה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר