הקרע ברבנות

הראשל"צ נעדר, הרב הראשי הזכיר את הגר"ש עמאר

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, נעדר מכנס עובדי הרבנות הראשית לקראת חג הפסח, עמיתו הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, נאם ובחר להזכיר את הראשל"צ הגר"ש עמאר (חרדים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(תמונה: ארכיון איחוד בתי הכנסת )

הראשל"צ ונשיא בית הדין היוצא הגאון רבי יצחק יוסף, נעדר הצהריים (שני) מכנס עובדי הרבנות הראשית לקראת חג הפסח שיחול בסוף השבוע, עמיתו - הגאון רבי דוד לאו נכח באירוע לצד המנכ"ל משה דגן.

במהלך נאומו, בחר הרב לאו להזכיר ולצטט את "הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א", מה שגרם לעובדים להבין היטב את הרמז.

"כולם ברבנות יודעים שבלשכת הרב יוסף שמו של הרב עמאר זה סדין אדום", אמר אחד מעובדי הרבנות בשיחה עם "כיכר השבת": "אז הרב לאו בחר במכוון להזכיר את הרב עמאר. גם בשל ההיעדרות של הרב יוסף וכמובן כל זה במסגרת העימות המביך שנמשך בין לשכות הרבנים הראשיים".

כזכור, כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", הרב הראשי הגר"ד לאו האשים את לשכת הראשל"צ הגר"י יוסף בקרע ברבנות הראשית ואמר: "יש תמיד שועלים קטנים שמחבלים בכרמים. ביום שנבחרנו ניגשתי אליו, בביתו של אביו, אז לא היה לו ניסיון ברבנות - הוא אף פעם לא כיהן ברבנות, הוא היה ראש ישיבה כל השנים, סיפרתי לו מה שעשיתי במודיעין, שם אמרתי לרב השני 'אתה יכול לתת עצה, אבל לא להתערב'. זה גם הדבר הנכון שצריך לעשות פה ברבנות".

בראיון ל'קול ברמה' הוסיף: "כתוב בתורה 'ויהי ריב בין בן רועי מקנה אברהם לבין רועי מקנה לוט', אומר הספורנו שם: המריבה הייתה בין הרועים בלבד אבל הכנעני והפריזי רואים וחושבים שהמריבה בין אברהם ללוט. אומר אברהם ללוט: 'היפרד נא מעלי'".

"אמרתי לו", מספר הרב לאו על השיחה עם הרב יוסף, "את האפשרות של 'היפרד נא מעלי' אין לנו כל כך... מה שכן, יש לנו לזכור שהיהודי והיהודייה יושבים בארץ, אז אם אתה תשמור על הרועים שלך שלא יעשו דברים לא ראויים, יהיה קידוש שם שמים".

הרב לאו הוסיף והתייחס למשבר והסביר את הרקע: "לכל אחד בתחום העבודה שלו, יש את הרעיונות שלו כיצד להגדיל תורה. אם כל אחד עובד בתחומו ולא מתערב בתחום זולתו, הכל בסדר. ואם מתערבים, אז אפשר להגיד 'טעיתי, עסקתי בדברים שלא שלי'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר