הדיקטטור הצפון קוריאני בביקור פתע בסין

קים ג'ונג און עזב לראשונה את ארצו מאז מונה למנהיג בשנת 2011 ונסע לביקור בזק בבינג'ינג ככל הנראה לקראת השיחות המתקרבות עם האמריקאים בנושא תכנית הגרעין (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קים ג'ונג און (צילום: KCNA הצפון קוריאנית)

סוכנות הידיעות בלומברג, דיווחה שהדיקטטור הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, עזב את ארצו, לראשונה מאז שעלה לשלטון ב-2011. לפי הדיווח קים הגיע לביקור פתע בבירת סין בייג'ינג. על פי הדיווח, שלושה גורמים שהתבקשו להישאר בעילום שם, בשל הרגישות של המידע, אמרו שטרם ברור כמה זמן יהיה בסין ואת מי יפגוש.

מוקדם יותר דיווחה רשת החדשות היפנית קיודו, ששליט צפון קוריאה נסע ברכבת מיוחדת שחצתה את הגבול מצפון קוריאה לעיר הסינית דנדונג, שנמצאת בגבול הצפון מזרחי. לפי לוחות הזמנים בשירותי הרכבות בסין, אורכה של הדרך מדנדונג לבייג'ינג היא יותר מ-1,100 ק"מ והיא נמשכת 14 שעות לפחות.

ערוץ הטלוויזיה היפני ניפון פרסם תיעוד של הרכבת שהגיעה לבייג'ינג. היא דומה לרכבת ששימשה את אביו של קים, קים ג'ונג איל, בביקורו בבירת סין זמן קצר לפני מותו ב-2011.

תושבי דנדונג סיפרו ברשתות החברתיות שהאבטחה סביב תחנת הרכבת הייתה כבדה. אחר הצהריים תגברה המשטרה בבייג'ינג את האבטחה לאורך הרחוב הראשי צ'נגאן, וסגרה חלק מהכניסות לבניינים שפונים לכביש. המשטרה גם פינתה את כל התיירים מכיכר טיאננמן, מהלך שקורה בדרך כלל רק בזמן שמנהיגי מדינות מתארחים בהיכל הגדול של העם בייג'ינג.

גם כתבי 'רויטרס' בבייג'ינג דיווחו על שיירת מכוניות, בהן לימוזינה, נוסעת בשדת צ'נגאן ומלווה בניידות ואופנועי משטרה. מקורב לצבא הסיני לא אישר את ביקור קים, אך אמר שהוא לא שולל אפשרות כזו. סין וצפון קוריאה הודיעו בעבר על ביקוריו של קים ג'ונג איל רק אחרי ששב לארצו ככל הנראה בשל החשש שלו מפני התנקשות.

הדיווח על הביקור המפתיע מגיע אחרי רגיעה במתיחות בחצי האי קוריאה, ההשתתפות הצפון קוריאנית באולימפיאדת החורף וההודעה הדרמטית שהיריבים המרים דונלד טראמפ וקים ג'ונג און עשויים להיפגש כדי לנסות לפתור את המחלוקות בין הצדדים בנוגע לטילים והגרעין הצפון קוריאני. בחודש הבא צפוי קים לפגוש בקרבת הגבול את נשיא דרום קוריאה, מון ג'אה אין.

סין היא אחת מבעלות הברית הקרובות והיחידות של צפון קוריאה, עוד מימי המלחמה הקרה. היחסים בין שתי המדינות החריפו לאחרונה, כשסין תמכה בהחלטות שהתקבלו באו"ם להטיל סנקציות על צפון קוריאה, בגלל תוכנית הגרעין והטילים שלה. לפי גורמים ששוחחו עם קיודו, מטרת הביקור נועדה לחזק את היחסים שנפגעו לקראת הפגישות עם האמריקאים בתקווה לקבל מהסינים תמיכה כשיידרש לה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר