אנטישמיות בארה"ב

כתובות אנטישמיות על בית כנסת בניו ג'רזי

כתובות נאצה רוססו על חזית בית כנסת בניו ג'רזי וכן צלב קרס על משאית שחנתה לידו. כתובות רוססו גם על פינה לזכר הנצחת השואה שנמצאת בתוך מבנה בית הכנסת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מבנה בית הכנסת (צילום: קהילת 'בני ישראל')

המשטרה בניו ג'רזי מסרה כי אלמונים ריססו כתובות אנטישמיות בחזית בית כנסת "בני ישראל" של הקהילה הקונסרבטיבית ובפינה לזכר הנצחת השואה בתוך המבנה. צלב קרס רוסס על משאית שחנתה מחוץ לבית הכנסת. לא נעצרו חשודים.

זו לא הפעם הראשונה שהמבנה סובל מהתנכלות על רקע אנטישמי, גם ביולי האחרון רוססו כתובות נאצה בפינת ההנצחה במקום.

בארה"ב ישנה עלייה של ממש במקרי אנטישמיות, דו"ח של הליגה נגד השמצה שהתפרסם לאחרונה, מדווח כי מספר התקריות האנטישמיות בשנת 2017 היה גבוה ב-60% מאשר בשנת 2016. נתון זה מהווה את הגידול המשמעותי ביותר במספר התקריות שנרשם במהלך שנה אחת, מאז החלה הליגה נגד השמצה מתעדת נתונים על אודות תקריות אנטישמיות בשנות ה-70'. בנוסף, מדובר על נתון שיא, שגבוה ממנו נמדד פעם אחת בלבד במהלך אותה התקופה.

הגידול החד, שדווח במסגרת דו"ח הליגה נגד השמצה למעקב אחר תקריות אנטישמיות, נובע בין היתר מעלייה ניכרת בתקריות בבתי ספר ובקמפוסים של מכללות, קטגוריה שכמעט הכפילה את עצמה, זו השנה השנייה ברציפות.

בשנת 2017 תועדו 1986 תקריות אנטישמיות ברחבי ארה"ב, הכוללות תקיפות גופניות, וונדליזם ומתקפות על מוסדות יהודיים. הנתון מייצג גידול של 57% לעומת 1267 תקריות בשנת 2016. כל האזורים בארה"ב הושפעו מתופעת האנטישמיות בשנה זו; לראשונה מזה עשור לפחות, תועדה תקרית אנטישמית אחת או יותר בכל אחת מ-50 המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר