רצח הקשישה בצרפת

ח"כ מרגי: "להזמין את שגריר צרפת לבירור"

ח"כ יעקב מרגי במתקפה חריגה על הרשויות בצרפת בשל רצח ניצולת השואה מיריי קנול בת ה-85 בפריז • מרגי קובל על חוסר המעש וקורא לקהילה היהודית "להפגין בעוצמה" (עולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרגי (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי במתקפה חריגה על הרשויות בצרפת בשל רצח ניצולת השואה מיריי קנול בת ה-85 בפריז.

לדברי מרגי: "אחר כל אירוע שנאה אנטישמי בצרפת אני מתמלא כעס על חוסר המעש של הקהילה היהודית ועל ממשלת ישראל. לקהילה היהודית אני קורא לא לסמוך יותר על ממשלת צרפת הרופסת והמחניפה לעולם הערבי אלא לעשות מעשה לצאת ולהפגין בעוצמה".

בסיום דבריו קרא מרגי לישראל - "להזמין את השגריר לבירור".

כזכור, גופתה של מיריי קיי אותרה שלשום, כשהיא דקורה ושרופה בדירתה בפריז. מהדיווחים עד כה עולה, כי הנרצחת התקשרה בעבר למשטרה כדי להתריע על כך ששכנה איים לשרוף אותה, וכי המשטרה עצרה שני חשודים במעשה. המשטרה הודיע אמש כי מדובר ברצח על רקע אנטישמי.

נכדתה ספדה לה אמש: "הטרור והאכזריות הובילו לסוף כל כך עצוב; הרוצח לא השאיר שום מזכרת".

"הנשמה שלך לפחות חזרה לעולם האמת. לפני 20 שנה עזבתי את פריז בידיעה שהעתיד שלי לא שם, לא שלי ולא של העם היהודי", סיפרה הנכדה נעה גולדפרב, "אבל מי יכל לחשוב שאני משאירה את קרובי המשפחה שלי במקום בו הטרור ואכזריות יובילו לסוף כל כך עצוב, 'הרי לנו זה לא יקרה'. אבל המציאות היא אחרת".

עוד היא כתבה: "סבתא נדקרה למוות 11 פעמים על ידי שכן מוסלמי שהיא הכירה טוב. הוא גם דאג לעלות את הדירה באש ולא להשאיר לנו שום מזכרת. שום אלבום תמונות, לא שלה, לא של סבא, לא מכתבים, כלום. נשארו לנו רק הדמעות ואחד את השני, בתקווה לעתיד יותר טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר