פרסום ראשון

ש"ס חוששת לאבד את רבנות חדרה: בקשה להקדים דיון בבג"צ

בש"ס לחוצים מהחלטת השופט ג'ורג' קרא לעצור את הליך הבחירות לרב העיר חדרה עד למועד הדיון שנקבע בנושא. נעשתה פנייה לבג"צ לקדם את הדיון בנושא (חדשות חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב ישראל מאיר ביטון (צילום: ש"ס חדרה)

לפני כעשרה ימים הודיע שופט בית המשפט העליון ג'ורג' קרא, כי החליט לעצור את הליך הבחירות לרב העיר חדרה עד למועד הדיון שיקבע בנושא. החלטה שהיממה את בכירי ש"ס שהיו בטוחים כי בג"צ לא יענה לבקשת העותר, עו"ד אשר דל.

אך ההחלטה על מועד הדיון היממה את ש"ס שבעתיים, המועד לדיון בבית המשפט העליון נקבע רק לעוד למעלה משלושה חודשים. מה שמסכן את הליך הבחירות, שכן מדובר קרוב מאוד לבחירות לרשויות המקומיות. כך שגם אם בג"צ יחליט לדחות את העתירה, הרי שבפועל יהיה קשה - משפטית - לקיים את ההליך.

בשל כך, פעלו בכירים במפלגה העסוקים במינוי רבנים בכדי לנסות ולבדוק את האופציות העומדות על הפרק. ל"כיכר השבת" נודע כי המדינה פנתה לבג"צ בבקשה להקדים את הדיון בנושא עד לחודש אפריל, כך שבמידה והשופטים ידחו את עתירת עו"ד דל, הרי שיהיה ניתן לקיים את הבחירות.

החשש הנוסף של בכירי ש"ס המבקשים למנות את הרב ישראל מאיר ביטון לתפקיד, במקום אביו המכהן כעת בתפקיד, הוא מצב שבו בזמן התפר המדובר, מדינת ישראל תלך לבחירות כלליות - לדוגמא, בשל כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - ובמצב הנוכחי של ש"ס בסקרים, ספק גדול אם המפלגה בכלל תזכה שוב במשרד לשירותי דת, כך שהשליטה במינוי רבנים תעבור ככל הנראה לידי 'הבית היהודי'.

מנגד, עו"ד אשר דל, מתנגד לבקשה להקדים את הדיון. בין היתר הוא טוען כי בעיר חדרה ישנו רב מכהן, וכי לא מדובר במינוי רב אלא בהחלפת הרב (אב בבנו).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר