חרדית ראשונה בתפקיד

"כוח חלוץ": השופטת חוי טוקר הושבעה לתפקידה

חוי טוקר, שאליה כיוונה שרת המשפטים איילת שקד בהצהרתה ב'כנס מאמע' כי תמנה חרדית כשופטת, הושבעה היום לתפקידה בטקס רשמי לצד 11 שופטים אחרים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טוקר, בני משפחתה ושרת המשפטים (צילום: דוברות בתי המשפט)

במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, נערך היום (שלישי) בבית הנשיא טקס השבעת 11 שופטים חדשים.

מי שבלטה מביניהם, היא עורכת הדין חוי טוקר שנבחרה לשופטת בית משפט השלום בירושלים והפכה כך לשופטת החרדית הראשונה מאז קום המדינה.

שרת המשפטים איילת שקד פנתה אליה בנאומה בטקס ואמרה: "השופטת חוי טוקר, את עושה היום היסטוריה. אני מקווה ומאמינה שאת כוח החלוץ לפני המחנה, המעיד על ההמשך. את מהווה סמל מעורר השראה, כמי שחתרה באומץ במים סוערים והגיעה אל כס השיפוט בעשר אצבעותיה. כולי תקווה שאחרייך, יגיעו רבות ורבים מבני הציבור החרדי".

עוד היא ציינה, כי "אמון הציבור היא גיוון הרכבו האנושי של בית המשפט, כך ששופטיו ישקפו, גם אם לא ייצגו, את חלקי האוכלוסייה השונים. ככל שמערכת בתי המשפט תשקף במידה גבוהה יותר את הקולות השונים בציבור, כך יגדל אמון הציבור במערכת. נכון הדבר בכל מדינה, וביתר שאת במדינה רב תרבותית כמדינת ישראל".

"האמת צריכה להיאמר - דווקא בישראל הרב תרבותית - הרכבו של בית המשפט, וזאת לאורך שנים, לא שיקף כראוי את האוכלוסייה המגוונת. כניסתו של הציבור החרדי לעולם המשפט הישראלי תתן את אותותיה בשדה המחקר המשפטי, וודאי שבמלאכת השפיטה".

אל טקס ההשבעה הגיעה טוקר כשהיא מלווה בבעלה ובילדיה הנרגשים.

כזכור, ב'כנס מאמע' שנערך לפני מספר חודשים הכריזה לראשונה שרת המשפטים שקד, כי היא מתכוונת למנות בקרוב אישה חרדית לתפקיד שופטת, ובהמשך פרסמה את זהותה של עורכת הדין חוי טוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר