בדרך לירושלים

כחלון אישר חריגה לבניית חומה לשגרירות

לקראת העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, אישר השר כחלון בניית חומת מגן ודרך מילוט ללא היתרים רגילים כנדרש, זאת כדי לא לעכב את מעבר השגרירות אל ירושלים (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השגרירות בבניינה בתל אביב (צילום: מטי שטרן, השגרירות האמריקאית)

בעקבות בקשת שר האוצר, משה כחלון, המליצה המועצה הארצית לתכנון ובנייה להעניק פטור מתוכנית ומהיתר להקמת חומה ודרך מילוט עבור השגרירות האמריקנית בירושלים. כך מסר היום (שלישי) משרד האוצר. השר יחתום על הצו כבר בימים הקרובים.

כחלון הבהיר: "כפי שהתחייבנו, לא ניתן לבירוקרטיה מיותרת לעכב את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, בירת ישראל הנצחית. מדובר במהלך מדיני אסטרטגי עבור מדינת ישראל. גופי התכנון בראשותי יעשו את כל הנדרש כדי להתכנס ללוח הזמנים הנדרש. כשר האוצר של מדינת ישראל אני שוב מודה על הזכות שנפלה בחלקי לקחת חלק במהלך ההיסטורי הזה".

המועצה הארצית, בראשות מנהלת מינהל התכנון דלית זילבר, החליטה להמליץ לשר האוצר על המהלך לאחר שגם בפניה הוצגו "החשיבות והדחיפות הלאומית בהשלמת סידורי הביטחון הדרושים עד למועד מעבר שגרירות ארה"ב לירושלים, שעליו הכריז נשיא ארה"ב. לאור הצורך בהתאמות המתחם הקיים לדרישות האבטחה, של מתחם המשמש כמקום מושבו של השגריר, וכיוון שהשלמתן נדרשת עד למועד המעבר, החליטה המועצה להמליץ על הפטור כאמור".

הפטור יהיה רלוונטי למיקומים שהוצגו בפני המועצה ולתקופה של עד שלוש שנים, שבמהלכן יבוצעו העבודות.

כזכור, השגרירות צפויה לעבור בעוד כחודש וחצי בצורה חלקית לירושלים ועם הזמן יושלם המהלך באופן מלא כחלק מהאסטרטגיה של הנשיא טרמאפ להכיר בירושלים כבירת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר