עזיבת משרד החינוך

החיידר התנתק ממשרד החינוך, ההורים: "הרב עזריאל אוירבך לא ידע"

הורים לתלמידים בת"ת דעת זקנים תהו על ההחלטה להתנתק ממשרד החינוך וטוענים כי הגאון ר' עזריאל אוירבך לא ידע על המהלך. גורם בהנהלה: הצעד הגיע דווקא מההורים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב עזריאל אוירבך, בשבוע שעבר (צילום: באדיבות המצלם)

ימים לאחר התכנסות רבני 'הפלג הירושלמי' והוראתם שלא לשתף פעולה עם משרד החינוך, דבר שיסגור את הברז התקציבי למוסדות "הפלג" - נראה כי הדעות חלוקות באשר להתנתקות אמיתית של המוסדות ממשרד החינוך.

לאחר ההתכנסות של רבני התנועה בשבוע שעבר, החליטה הנהלת תלמוד תורה 'דעת זקנים' במודיעין עילית להתנתק ממשרד החינוך ולהפסיק את שיתוף הפעולה איתו. הרבנים הגאונים רבי צבי פרידמן ורבי דב אהרן זלזניק הגיעו במוצ"ש האחרון לטקס הוקרה להנהלת הת"ת, והודיעו להורים על ההחלטה שתסגור את הברז התקציבי לתלמוד תורה בו לומדים כ-700 ילדים.

אלא שמאחורי הקלעים מתנהל מאבק נגד ההחלטה. מספר הורים לילדים בת"ת "דעת זקנים" אומרים ל'כיכר השבת' כי ההחלטה לא התקבלה פה אחד על ידי רבני התנועה. אחד מהם הוסיף: "הגאון ר' עזריאל אוירבך שהה בחו"ל בעת ההחלטה שהתקבלה לא על דעתו. המהלך יסגור את הברז התקציבי לתלמוד תורה ועלול להובילו לקריסה".

מנגד, בהנהלת תלמוד התורה דוחים את הדברים. גורם בהנהלה אמר ל"כיכר השבת" כי הצעד להתנתק ממשרד החינוך הגיע מההורים, וכי לאחר מכן ההנהלה הצטרפה למהלך. עוד הוא הוסיף כי "לא שמענו את דעתו של ר' עזריאל בנידון אך חברי מועצת עולם התורה אישרו אותו ובירכו עליו".

לצד זאת, תוהים חלק מההורים מדוע תלמוד התורה "פרי התורה" בברכפלד, בהנהלת אוריאל קוק, בו לומדים ילדים רבים שאינם מזוהים עם התנועה, לא התנתק ממשרד החינוך, מה שאולי יכול ללמד על דעתו של הרב אוירבך בנדון. גורמים בפלג מסרו בתגובה: "אוריאל קוק מנהל שיחות עם רבו הגר"ע אוירבך לבדוק אפשרות להתנתקות ממשרד החינוך".

הגאון רבי צבי פרידמן שיבח את תלמוד התורה דעת זקנים בטקס שנערך במוצ"ש האחרון, ואמר: "אחרי שכבר מזמן שכחו כאן מה זה עמידה על עקרונות, אחרי שמתנהל כאן כבר שנים ארוכות סחר-מכר מזעזע על החינוך הטהור של ילדי ישראל, אחרי שכבר תקופה ארוכה משרד החינוך מתקדם מצעד אחד למשנהו, כשהגיעו למכור את הכול, פתאום כזאת רעידת אדמה".

"פתאום כזאת תקומה, פתאום כזאת הקרבה, פתאום כזאת חדות, פתאום, אחרי שמשרד החינוך התרגל שבגלל השוט התקציבי הוא מקבל את הכל, פתאום אמרו לו תן לי הנפש והרכוש קח לך. האם יש מישהו שבכוחו לתאר קידוש השם כזה? הרי דבר כזה עוד לא היה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר