חדירת המחבלים לישראל

ככה נראה נס: המחבלים שוטטו ללא הפרעה בשער הקיבוץ

סרטונים ממצלמות האבטחה של קיבוץ צאלים מציגים את שלושת המחבלים שחדרו לישראל מעזה כשהם מסתובבים באין מפריע בשערי קיבוץ צאלים המרוחק 20 ק"מ מהגבול עם עזה. צפו (חדשות)

(צילום: מצלמות האבטחה של קיבוץ צאלים)

סרטונים ממצלמות האבטחה של קיבוץ צאלים, חושפים את גודל הנס בלכידתם של שלושת המחבלים שחדרו לישראל באין מפריע, ושוטטו במשך שעות ארוכות בסמוך לישובים שונים. בתיעוד, נראים המחבלים מסתובבים בסמוך לשער הקיבוץ המרוחק 20 ק"מ מהגבול.

בועז קרצ'מר, יו"ר קיבוץ צאלים ומי ששימש בשנים האחרונות מנהל האגף האסטרטגי במועצה האזורית אשכול, אמר כי "מסרטוני האבטחה של הקיבוץ שברשותינו רואים בברור שהמחבלים הסתבובו במשך דקות ארוכות בסמיכות לשער הישוב הפתוח לרווחה באין מפריע. במזל נמנע היום אסון בישוב".

"צאלים מרוחק אמנם 20 ק"מ מהגבול ואינו מוגדר בתוך 'עוטף עזה' אך זה לא הפריע למחבלים להגיע עד לפתחו. הדבר מערער את תחושת הבטחון של התושבים בפרט על רקע כך שהישוב נעדר מכל מרכיבי הבטחון כמו בישובי העוטף שנמצאים באותה מועצה".

"אנו מצפים מהמדינה לראות באירוע נורה אדומה שהמרחק השרירותי שנקבע לעוטף עזה אינו רלוונטי עוד ויש לחזק את מרכיבי הבטחון גם בישובים המרוחקים, כולל סיוע ומימון משרת הרבשץ, כיתת הכוננות, צוות חירום ישובי וכל שאר המרכיבים. ויפה שעה אחת קודם" אמר קרצ'מר.

צילום: בראל אפרים, ynet

במהלך טקס הנחת אבן הפינה ב"נתיב האבות", התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן לתקרית החמורה ואמר כי "האירוע נמצא בבדיקה. אני לא מוכן לדבר כל עוד לא ראיתי תחקיר מבצעי. אני ביקשתי, עד יום חמישי בבוקר, להניח על שולחני ממצאים של התחקיר המבצעי ורק אחרי זה יהיה אפשר להתייחס".

בנוגע לההיערכות לקראת הצעדה הפלסטינית המתוכננת לגדר, אמר ליברמן: "ביקרתי הבוקר באוגדת עזה, יחד עם הרמטכ"ל. אני חושב שהצבא ערוך בצורה מיטבית, אנחנו מוכנים לכל תרחיש. כל מה שתלוי בנו, נעשה שהחג הזה יעבור בשקט, בביטחון ובשמחה. אני מקווה שגם הצד השני לא יעשה שטויות ולא יתפתה לכל מיני פרובוקציות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר