הבטיח להתפרק מהגרעין

קים ג'ונג און ערך "ביקור לא רשמי" בסין

הלילה פרסמה סין באופן רשמי כי קים ג'ונג און ערך ארבעה ימים של ביקור לא רשמי במדינה ונפגש עם הנשיא שי ג'ינפינג והבטיח לו לפרק את הנשק הגרעיני של צפון קוריאה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: CCTV - הטלוויזיה הסינית)

אחרי ימים של דיווחים, צפון קוריאה וסין אישרו הלילה (רביעי) באופן רשמי כי הדיקטטור קים ג'ונג און, ערך ביקור "לא רשמי" בבייג'ינג ונפגש עם הנשיא הסיני שי ג'ינפינג. מסין נמסר כי קים הבטיח לוותר על נשק גרעיני בחצי האי הקוריאני, ושי בתמורה הבטיח לממש את החברות והברית בין המדינות.

הביקור ארך ארבעה ימים, מיום ראשון ועד יום רביעי, ותמונות רשמיות של המנהיגים ונשותיהם הופצו על ידי סוכנות הידיעות הממלכתית בסין. זו הנסיעה הראשונה של הרודן הצפון קוריאני מחוץ למדינתו מאז עלה לשלטון בשנת 2011. "לא היה ספק שהביקור הראשון שלי מחוץ למדינה יהיה לבירה הסינית", אמר קים לשי, לפי סוכנות הידיעות הקוריאנית. על פי מומחים, הנסיעה מהווה הכנה למפגשים הצפויים בין צפון קוריאה לארצות הברית ודרום קוריאה כפי שפורסם לאחרונה.

מהבית הלבן נמסר הלילה כי סין עדכנה את הנשיא טראמפ ביום שלישי על ביקורו של קים במדינה. "ארצות הברית נמצאת בקשר הדוק עם בנות בריתה דרום קוריאה ויפן", מסרה דוברת הבית הלבן שרה האקבי. "אנו רואים בהתפתחויות עוד עדות לכך שהקמפיין שלנו ללחץ מירבי יוצר את האווירה הראויה לשיחות עם צפון קוריאה". עוד צוין כי ההודעה מסין כללה מסר פרטי לטראמפ מהנשיא הסיני.

סוכנות הידיעות הסינית שינחואה דיווחה, כי קים אמר לשי שהמצב בחצי האי מתחיל להשתפר, לאחר שצפון קוריאה פעלה להורדת המתח הבינלאומי והציעה לקיים שיחות שלום. "עמדתנו היא להיות מחויבים לנטרול הגרעין בחצי האי, בהתאם לרצונותיהם של הנשיא המנוח קים איל סונג והמזכיר המנוח קים ג'ונג איל", אמר קים. "צפון קוריאה מוכנה לדבר עם ארצות הברית ולקיים מפגש בין המדינות".

סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ דיווחה, כי קים הזמין את שי להגיע לביקור גומלין בצפון קוריאה - ושי נענה בחיוב. הביקור המפתיע של קים מגיע אחרי רגיעה במתיחות בחצי האי, ההשתתפות הצפון קוריאנית באולימפיאדת החורף בדרום קוריאה וההודעה הדרמטית שהיריבים המרים דונלד טראמפ וקים ג'ונג און עשויים להיפגש.

השבוע דיווחה רשת החדשות היפנית קיודו ששליט צפון קוריאה נסע ברכבת מיוחדת שחצתה את הגבול מצפון קוריאה לעיר הסינית דנדונג, שנמצאת בגבול הצפון מזרחי. לפי לוחות הזמנים בשירותי הרכבות בסין, אורכה של הדרך מדנדונג לבייג'ינג היא יותר מ-1,100 ק"מ והיא נמשכת 14 שעות לפחות. הרכבת היא אותה האחת בה נסע אביו של קים בביקורו בסין.

ערוץ הטלוויזיה היפני ניפון פרסם תיעוד של הרכבת שהגיעה לבייג'ינג. תושבי דנדונג סיפרו ברשתות החברתיות שהאבטחה סביב תחנת הרכבת הייתה כבדה. ביום שני תגברה המשטרה בבייג'ינג את האבטחה לאורך הרחוב הראשי צ'נגאן, וסגרה חלק מהכניסות לבניינים שפונים לכביש. המשטרה גם פינתה את כל התיירים מכיכר טיאננמן, מהלך שקורה בדרך כלל רק בזמן שמנהיגי מדינות מתארחים בהיכל הגדול של העם בייג'ינג.

סין היא אחת מבעלות הברית הקרובות והיחידות של צפון קוריאה, עוד מימי המלחמה הקרה. היחסים בין שתי המדינות החריפו לאחרונה, כשסין תמכה בהחלטות שהתקבלו באו"ם להטיל סנקציות על צפון קוריאה, בגלל תוכנית הגרעין והטילים שלה. לפי גורמים ששוחחו עם קיודו, מטרת הביקור נועדה לחזק את היחסים שנפגעו במטרה לקבל את תמיכתה של סין לקראת השיחות עם טרמאפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר