הצעדות בעזה

בצה"ל נערכים ומאיימים: "לא שיבה - כאוס"

כוחות הביטחון נערכים לקראת צעדות ההמונים ביום שישי בגבול עזה. דובר צה"ל הזהיר את העזתיים שלא להגיע לצעדות. חשש מפני ניסיונות חדירת מחבלים לישראל (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
צעדה של חמאס אתמול בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

על רקע האירועים האחרונים בגזרה הדרומית והאיומים הקרובים, בצה"ל נערכים לצעדות ההמונים לעבר גדר הגבול ברצועת עזה, שצפויות להתקיים ביום שישי הקרוב. תרחיש הקיצון: פעולות הסחה, שיאפשרו חדירת מחבלי חמאס בזמן שהכוחות יטפלו באלפי מפרי הסדר שיתפרסו על פני מספר רב של מוקדים לאורך הגבול.

במקביל לכוננות הביטחונית, הזהירו בצה"ל את תושבי הרצועה לבל יגיעו לגדר וישתתפו בהפרות הסדר. במקביל, בשב"ס נערכים לקלוט עשרות עצורים, אם יהיו כאלו ביום שישי בעזה. מרבית העצורים יועברו לכלא קציעות. במקרה שיהיו מאות עצורים - בשב"ס יוחלט אם להחיל תקנות לשעת חרום. התקנות לשעת חרום מאפשרות לשב"ס לקלוט עצורים בפחות משלושה מ"ר לעצור.

אמש (שלישי) החלו כוחות צה"ל, בהם מאות לוחמים מחטיבות הנח"ל וגבעתי, להיערך ולהתאמן לקראת הגעתם בסוף השבוע לאוגדת עזה. הם יצטרפו ללוחמי גולני וחיל השריון שאחראים בעת הזו על הגבול ויסייעו להם לקראת המחאה המתוכננת. במסגרת ההיערכות, הונחו הכוחות לא להתכונן להתמודד רק עם מפרי הסדר שעלולים לצעוד לעבר גדר המערכת, אלא גם ובעיקר על מצב שבו ינצל חמאס את המהומות לשם החדרת אנשיו לשטח ישראל - בזמן שהלוחמים יהיו עסוקים בטיפול במתפרעים.

יצוין, כי בחודשים האחרונים השתמשו מחבלים מרצועת עזה בשיטה הזו כשניסו להטמין מטעני חבלה סמוך לגדר בזמן שלוחמי צה"ל עסקו בדיכוי הפרות הסדר. לדברי חמאס, ההפגנות הללו אמורות להתרחש כמה פעמים בהיקפים גדולים עד יום העצמאות ("יום הנכבה").

במקביל, פרסם ביומיים האחרונים דובר צה"ל בעמוד הפייסבוק שלו בערבית סרטונים ובהם מסרים לתושבי רצועת עזה - והזהיר אותם מהגעה לאזור גדר המערכת: "חמאס משתמש בכם. במקום לטפל בבעיות כגון המחסור בחשמל, התשתיות והאבטלה ברצועה - הוא עורך צעדות חסרות משמעות". עוד נכתב: ״לא שיבה - כאוס״ (משחק מילים בערבית על רקע השם "צעדת השיבה": מיש עאוודה- פאודה).

חדירות מחבלים בגבול עזה קורות לא אחת, רק אתמול בבוקר, כוח צה"ל עצר שלושה מחבלים פלסטינים, חמושים ברימונים ובסכינים, שהסתננו מרצועת עזה באזור קיבוץ ניר יצחק והגיעו למרחק של כ-20 קילומטרים מגבול הרצועה - לאזור צאלים. חבלן משטרה הוזעק לנטרל את הרימונים בסיוע רובוט משטרתי. שלושת המחבלים תועדו על-ידי מצלמות האבטחה של קיבוץ צאלים. השלושה הסתובבו ללא הפרעה והיו יכולים להיכנס לקיבוץ, ששער הכניסה שלו היה פתוח. השלושה נתפסו בנס על-ידי כוח צה"ל כשהם חמושים ברימונים ובסכינים ולפני שהספיקו לבצע את זממם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר