יידע הציבור ויזהר

חמץ גמור שווק כ"כשר לפסח" עם כשרות 'בד"צ בית יוסף'

מחדל חסר תקדים התגלה במוצר 'חליבצה' של חברת "ממתקי בני ריאד", שלמרות היותו חמץ גמור - שווק כ'כשר לפסח' תחת כשרות בד"צ 'בית יוסף' • אירוע חמור שני בתוך כחודש ב'בית יוסף' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
החטיף החמץ בכשרות לפסח (צילום: מתוך פייסבוק)

חג הפסח הוא החג בו עם ישראל מקפיד בכשרות ומחמיר יותר מהנהוג במהלך השנה, אך בימים האחרונים התרחש הבלתי ייאמן, חטיף חמץ גמור שווק לחנויות עם "כשרות לפסח" של כשרות בד"ץ בית יוסף בראשות הרב משה יוסף, כאשר החשש שעמך בית ישראל יחשבו כי מדובר בקמח תפוח אדמה וירכשו את החמץ בחג.

הצרכנים שהגיעו בימים האחרונים לחנויות הבחינו במוצר 'חליבצה' של חברת 'ממתקי בני ריאד', מוצר המצופה בוופלה, כשעל המוצר חותמת של כשרות לפסח בכשרות בד"צ 'בית יוסף', שמעניק כשרות גם למוצרים עם קטניות, כשיטת בני עדות המזרח.

המוצר החמץ

חלק מהצרכנים תמהו האם מדובר בקמח תפוח אדמה או שמא בחמץ גמור שנמכר בדרום הארץ עם כשרות 'בית יוסף'. במפעל הבינו מהר מאוד כי מדובר בטעות חמורה שבה, ככל הנראה, אחד העובדים הצמיד את חותמת ה'כשר לפסח' למוצר שהינו חמץ גמור.

טרם ברור איך משגיח מטעם בד"צ 'בית יוסף' לא הבחין במחדל החמור ועצר את שיווק החמץ בזמן אמת.

בחברה פיטרו לאלתר את העובד שככל הנראה אחראי למחדל, כאשר במקביל יצאו נציגי החברה לחנויות להם שווקו המוצרים, ואספו אותם. אך מסתבר כי ישנם צרכנים שכבר רכשו את המוצר לחג, כשאינם יודעים שמדובר בחמץ גמור, והם נתלים על כשרות 'בית יוסף' החתומה על המוצר.

כשרות הבד"צ לפסח

בחברה מיהרו להוציא הודעת הבהרה לצרכנים, בה הם מודים בטעות ומספרים על פיטורי העובד האחראי למחדל החמור. כמו כן, ביקשו מהציבור כי מי שיש ברשותו את המוצר שידע כי מדובר בחמץ וכי יש להשמידו מידית, ובתמורה יקבל פיצוי מהחברה.

הודעת החברה

גורם בבד"צ 'בית יוסף' אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "כשיש תקלה, החברה מפרסמת אזהרה, לפי דרישת הבד"צ. כך היה גם הפעם".

יצוין כי מדובר באירוע חמור המתרחש בבד"צ בית יוסף בתוך חודשים ספורים. רק לאחרונה פורסם כי בשר תחת הכשרות שווק לחנויות עם חשש בור ל"חלב" שלא נוקר ושווק ברשות ברחבי הארץ. לאחר סערה שפרצה ברשתות החברתיות וחשפה את המחדל, הורה הבד"צ לאסוף את כל אריזות הבשר מרחבי רשתות השיווק.

חשד ל'חלב' בכשורת "בית יוסף"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר