"חילול ה' שאין כמותו"

ח"כ גפני נגד משרד הדתות; בש"ס טוענים: 'זו הנקמה שלו'

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פנה אל מנכ"ל משרד הדתות נגד המשך מימון המועצות הדתיות במצב הנוכחי הגורם ל"חילול השם" • בש"ס טוענים כי בכך גפני מבקש לנקום באיציק כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פנה במכתב למנכ"ל משרד הדתות בו הוא טוען כי "המשך מימון המועצות הדתיות במצב הנוכחי הוא חילול ה', פגיעה בראשי הרשויות ובשירותי הדת".

לכאורה מדובר במכתב של דאגה למועצות הדתיות, אך בש"ס מפרשנים את מכתבו של גפני כ"נקמה" בניצחונו של סגן השר איציק כהן במאבק על הביטוח לאברכים אליו גפני התנגד.

בש"ס טוענים כי כעת גפני מנסה לעצור את כל תקציבי המועצות הדתיות, הנמצאות במשרד הדתות שנמצא בחזקת ש"ס.

במכתב ששיגר גפני אל המנכ"ל עודד פלוס, כותב גפני כי לא יאפשר את המשך המצב בו המדינה מכבידה את ההוצאות הכלכליות על ראשי הרשויות אך ורק כשמדובר בנושאי דת: "הדבר גורם לחילול השם מאין כמותו".

גפני ציין במכתבו כי "כאשר ראש רשות מקומית נדרש להשתתף בשירותי חינוך או רווחה, המדינה משתתפת ב- 75% ואילו הרשות המקומית ב-25% , ובתחבורה - המדינה משתתפת בלמעלה מכך ואילו בשירותי דת המדינה משתתפת ב-40% בלבד כאשר כל העולם משתומם מדוע שירותי דת המדינה משתתפת כל כך מעט".

גפני ממשיך וקובל על בקשת משרד הדתות לאשר את המשך המצב גם הלאה: "גם אם נשנה את הכללים כבקשתכם, והרשויות הגדולות ישלמו יותר והקטנות פחות, לא ישתנה המאזן האמור שגורם לחילול ד' וכך נראית התייחסות המדינה לשירותי דת".

גפני מציין כי במשך שנים כאשר מובאת הבקשה לשינוי הכללים התחייבו אנשי משרד האוצר בוועדת הכספים כי הנושא הזה יתוקן ויותאם לשיעור ההשתתפות במשרדים האחרים כאמור, אע"פ כן הבאתם ברגע האחרון שינוי כללים ללא התייחסות להבטחת הממשלה׳.

גפני לסיכום מכתבו מציין כי "יקיים דיון דחוף בבקשתכם ובדרישותיו לשינוי המצב המעוות הפוגע הן בראשי הרשויות, הן בציבור והן בשירות הדת בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר