הקרב על ראשות העיר

פסימיות בדגל התורה: אין היתכנות למועמד חרדי בירושלים

בעוד לא מעט חרדים רואים עצמם ראויים להתמודד על ראשות העיר ירושלים - ח"כ אורי מקלב מצנן את ההתלהבות ומשדר פסימיות לגבי היתכנות של מועמד חרדי: "היהדות החרדית מפולגת" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בעוד שמות מועמדים פוטנציאלים לראשות העיר ירושלים עולים ויורדים, גם המועמדים יודעים כי מי שיכול לקבוע את זהות ראשות העיר הוא המגזר החרדי, השווה כמעט מחצית מתושבי העיר. אלא שבכירים ב'דגל התורה' רומזים כי אין היתכנות לבחירות מועמד חרדי בירושלים וכי המועמד מטעמם יהיה מי שיתחייב לאינטרס הדתי בירושלים.

בראיון לעיתון "משפחה" לחג, נשאל ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) האם ראש עיר חרדי בירושלים טוב או פחות טוב?

תשובתו של מקלב מפתיעה ואולי מלמדת על כוונותיהם של קודקודי התנועה לקראת הבחירות. "ודאי דבר טוב ראש עיר חרדי אבל השאלה אם ישנה היתכנות כזו", פתח מקלב.

"השאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו אם מבחינה אלקטורלית זה רלוונטי בכלל", אומר מקלב, "דבר אחד בטוח: אם יש סיכוי למועמד חרדי לרוץ לראשות העיר ירושלים, זה צריך להיות מועמד מטעמה של 'דגל התורה', אחרי הכישלון של מאיר פרוש בשנת תשס"ח. אם ישנה אפשרות למועמד חרדי, ואני בכלל לא בטוח שישנה אפשרות כזו, היא בוודאי מגיעה למועמד מטעמה של 'דגל התורה'".

מקלב הוסיף לשדר סקפטיות באשר למועמד חרדי ואמר כי "אם הנציגות החרדית הייתה מאוחדת, הכל היה יכול להיות. גם ברקת לא היה עולה ובטח לא מצליח לשלוט כל כך הרבה שנים בעיר. ודאי שיש יתרונות בראש עיר חרדי, אבל לצערי אנחנו לא במקום הזה, היהדות החרדית מפולגת מדי כדי להציב מועמד שיוסכם על כל הצדדים.

"אני מייחל ליום שבו נוכל להתייצב בגאון, כלל הציבור החרדי, מאחורי מועמד משלנו, לראשות העיר ירושלים. אבל מכיוון שזה לא קורה, צריך לחשוב היטב על המחליפים ולבחור את הטוב מביניהם כשהתנאי הראשון הוא שיהיה יהודי דתי ושיהיה מחויב לאינטרס הדתי של העיר".

דברים דומים נשמעו מח"כ יעקב אשר. בראיון הבוקר לרדיו 'קול חי' אמר אשר כי הוא "לא פוסל מועמד חרדי לרה"ע בירושלים רק לאחר בדיקת הסיכוי וניתוח הסיכון לנהירה חילונית לקלפיות ולפגיעה בכח החרדי במועצה. הפעם בכל מצב, דגל התורה, אגו"י וש"ס מחויבות להיות מתואמות ומאוחדות".

ל'כיכר השבת' נודע כי גם ועדת הרבנים של 'דגל התורה' בירושלים מכוונת לתמוך במועמד שאינו חרדי בשל הסיכויים הקלושים ללכד את המגזר החרדי כולו, אך בכירים ב'דגל' הבהירו כי במידה וסקרים יוכיחו שיש סיכוי כזה, הרי שישקלו זאת מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר