טרגדיה קשה

בן 4 נשכח ברכב ונפטר; אביו צעק: "הילד, הילד"

מחריד: ילד בן ארבע, שהיה בתוך רכב נעול בעיר נתיבות, הובהל לבית החולים במצב אנוש, ושם נפטר. לפי עדי ראייה, לא נוצר מיד קשר עם כוחות ההצלה, בשל בעיות קליטה (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת האירוע (צילום: דוברות איחוד הצלה)

ילד בן ארבע שהה בתוך רכב נעול בעיר נתיבות, לאחר שככל הנראה נשכח בתוכו. לאחר מאמצי החייאה ממושכים, הוא פונה ללא הכרה לבית החולים, כשמצבו אנוש, ושם נקבע מותו.

מדיווחים ראשוניים נראה, כי הילד שהה לפחות שעתיים בתוך מכונית נעולה. אוריאל כהן, חובש באיחוד הצלה, תיאר: "כשהגעתי למקום, יחד עם חובשים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה צוות נתיבות, ביצענו פעולות החייאה ממושכות על הילד".

"לאחר מכן הוא פונה, תוך כדי המשך פעולות החייאה, במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע. צוותי חוס"ן - היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה - הגיעו אף הם לסייע עקב אופי האירוע".

יצוין, כי שכנים ועדי ראייה טענו, שהגעת מד"א התעכבה, בגלל בעיות בקליטה הסלולרית שמתרחשות לאחרונה בחלק מאזור הדרום.

עדותו של אחד מהשכנים (צילום: הרצל יוסף, ynet)

שמעון וקנין, אחד משכני משפחת הילד, תיאר: "שמעתי צעקות, יצאתי החוצה ראיתי את האבא צועק 'הילד הילד', שאלתי מה קרה והוא אמר שנשכח באוטו. אמרתי לאבא שיעשה החייאה וניסיתי להתקשר למד"א ולא הצלחתי כי לא הייתה רשת. ניסינו במשך כמה דקות ואחר כך התקשרנו בטלפון קווי. זה מתסכל נורא, כבר חודש וחצי אין פה רשת וזה הפעם הביא לטרגדיה נוראית".

חובש רפואת חירום במד"א, אוריאל דהאן, דיווח: "בתוך הבית ראינו פעוט כבן 4 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, כשהוא חם למגע וסובל מסימני מכת חום. סיפרו לנו שהוא שהה ברכב סגור, ככל הנראה זמן ממושך".

"הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות והוא פונה לבי"ח סורוקה תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו אנוש".

(צילום: דוברות איחוד הצלה)

בשבוע שעבר, עם בואו של האביב המתחמם, ולקראת חופשת הפסח, ביקשו במד"א מהציבור לגלות ערנות מוגברת לרכבים חונים, במטרה לוודא שלא נשכחו ילדים ברכב, בעקבות הטרגדיות של ילדים שנשכחו בכלי רכב לוהטים בשנים האחרונות.

בהנחיות הבטיחות שפורסמו נכתב בין היתר: יש לבדוק שוב ושוב בכל נסיעה את המושב האחורי, לוודא את שלומם של הילדים ושאף אחד מהם לא נשכח ברכב; אין להשאיר תינוקות וילדים ללא השגחת מבוגר ברכב - גם אם משאירים ברכב חלונות פתוחים; במידת הצורך, יש להשאיר בעבורם שתייה קרה, מזגן דולק ומבוגר אחראי ברכב.

כמו כן, יש "לשים לב למכוניות חונות במהלך היום. תשומת לב מוגברת של הציבור כולו יכולה להציל את חייהם של פעוטות רבים". במד"א שבו והזכירו, כי "הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות, ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר