מפגן של סולידריות

עם נרות ופרחים: אלפים צעדו בפריז לזכר הנרצחת היהודיה

אלפי בני אדם השתתפו הערב בעצרת בפריז לזכרה של מיריי קנול, היהודיה בת ה-85 שנדקרה למוות וביתה הוצת ככל הנראה על רקע אנטישמי. הנשיא השתתף בהלוויתה (חדשות, בעולם)

גם בכיכר פריז בירושלים נערכה עצרת הזדהות (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

פריז, צרפת: אלפי בני אדם השתתפו הערב (רביעי) בעצרת לזכרה של מיריי קנול, היהודיה בת ה-85 שנדקרה למוות וביתה הוצת ככל הנראה על רקע אנטישמי. לצד בני הקהילה היהודית וצעירים צרפתים, באירוע השתתפו גם ראשת העיר פריז אן הידלגו ואימאמים מוסלמים.

הצעדה בפריז:

המשתתפים במפגן הסולידריות אחזו פרחים לבנים וצעיפים בצבעי דגל צרפת. צעדת הזיכרון הסתיימה בביתה של קנול, בשדרות פיליפ אוגוסט שברובע ה-11, כאשר אלפי המשתתפים בצעדה שרו את ההמנון הצרפתי.

נשיא צרפת עמנואל מקרון השתתף מוקדם יותר היום בהלוויתה של קנול. בנאום שנשא קודם ההלוויה בטקס שנערך בארמון האינווליד אמר הנשיא הצרפתי כי "הדוקר רצח אישה חפה מפשע וחסרת ישע רק בגלל היותה יהודייה. הוא פגע בערכינו הקדושים ובהיסטוריה שלנו".

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארי לה פן השתתפה גם היא בהלוויה, אולם ספגה קריאות בוז מהמשתתפים שכינו אותה "פאשיסטית". לה פן אמרה בתגובה כי "בנה של הנרצחת רצה שכולם יגיעו לכאן - גם אם זה לא מוצא בעיני חלק מהאנשים".

עצרת הזדהות נערכה גם בכיכר פריז בירושלים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לה פן לא הייתה היחידה שהותקפה בהלוויה. ז'אן לוק מלנשון, פוליטיקאי המזוהה עם השמאל בצרפת, ספג גם הוא קריאות בוז, וחלק מהמשתתפים אף ניסו לתקוף אותו פיזית. בהתייחסו לרצח אמר מלנשון כי "זה מעשה נתעב שאירע לאישה חסרת ישע ומחייב את כולנו להצטרף לתהלוכה הזו כאות הזדהות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר