האסון בנתיבות

החשד: הילד ניקה לפסח, נשכח ברכב ונפטר

במשטרה חושדים כי גלעד בן הארבע שמת היום בנתיבות לאחר שננעל ברכב - נשכח בתוכו על ידי אחיו בשעה שניקו יחד איתו את הרכב לפסח וננעל למשך כשעתיים (חדשות,ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בניסן תשע"ח | 28.03.18
(צילום: הרצל יוסף - ynet)

במשטרה חושדים כי גל-עד בונה בן הארבע - שמת היום (רביעי) בנתיבות לאחר שננעל ברכב - נשכח בתוכו על ידי אחיו בשעה שניקו את הרכב לפסח. כזכור, גל-עד פונה במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם שם למרבה הצער נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

גל-עד ואחיו ניקו בשעות הצהריים את הרכב - כך סיפרו קרובי משפחה - אולם לאחר שסיימו את המלאכה, ככל הנראה שכחו אותו האחים בתוך הרכב. על פי חקירה ראשונית של המקרה, גל-עד נשאר נעול בתוך הרכב למשך כשעתיים עד שאחד מבני המשפחה שם לב לכך.

כאמור, למקום הוזעקו כוחות הצלה שהעניקו לו טיפול רפואי ראשוני לאחריו פונה באמבולנס לסורוקה - ושם נקבע מותו.

עדותו של אחד מהשכנים (צילום: הרצל יוסף, ynet)

ד"ר אור קפלן, רופא בכיר במרכז לרפואה דחופה ילדים בבית החולים סורוקה, אמר: "בימים אלו שהופכים חמים הטמפרטורה ברכב גבוהה מאוד. מצב זה יכול לגרום למכת חום ולהתייבשות תוך פרק זמן קצר. ילדים יותר פגיעים ממבוגרים ותוך זמן קצר עשוי להיגרם נזק בלתי הפיך. הכי חשוב זה מניעה והשגחה שלא יקרה מקרה של שכחת ילד ברכב".

שכן של המשפחה סיפר ל-ynet כי בגלל בעיות קליטה סלולרית, הפנייה למד"א התעכבה. "שמעתי את האימא צועקת 'תציל אותנו, מה צריך לעשות?', אמרתי להם לעשות החייאה. הם הוציאו את הילד מהרכב ואז התקשרתי דרך הטלפון הקווי בבית ומד"א הדריכו אותנו מה לעשות. האבא עשה הנשמה ואני שטפתי לילד את הפנים עם מים".

אוריאל כהן, חובש באיחוד הצלה, תיאר: "כשהגעתי למקום, יחד עם חובשים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה צוות נתיבות, ביצענו פעולות החייאה ממושכות על הילד. לאחר מכן הוא פונה, תוך כדי המשך פעולות החייאה, במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע. צוותי חוס"ן - היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה - הגיעו אף הם לסייע עקב אופי האירוע".

הלוויתו של הילד גל-עד בונה, בנם של יצחק ותמר - שקראו לו כך על שמו של גיל-עד שאער הי"ד, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו לפני כארבע שנים בגוש עציון - התקיימה בשעה 23:00 בבית העלמין בנתיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר