לראשונה מ'צוק איתן'

הרמטכ"ל העניק את "עיטור המופת" ללוחם על מבצע חשאי

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט העניק בטקס מיוחד את עיטור המופת, השלישי בחשיבותו בצה"ל, ללוחם של מערך המבצעים המיוחדים של אמ"ן על מבצע חשאי בו נטל חלק (צבא וביטחון)

(צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט העניק אמש (רביעי) את עיטור המופת - השלישי בחשיבותו וביוקרתו בצה"ל אחרי עיטור הגבורה ועיטור העוז - ללוחם ממערך המבצעים המיוחדים של אמ"ן, על חלקו במבצע חשאי מחוץ לגבולות המדינה שנערך בשנה החולפת, שכלל שהייה בשטח אויב תחת סכנת חיים ממשית תוך ביצוע המשימה שעליה הופקד באופן מוצלח. צל"ש הרמטכ"ל לסיירת מטכ"ל וליחידות במערך המבצעים המיוחדים.

מצה"ל נמסר כי עיטור המופת הוענק ללוחם בין השאר על הישג מבצעי בולט ומשמעותי ותרומה חשובה לביטחון מדינת ישראל. "הלוחם הפגין בפעילות המבצעית אומץ לב רב, מקצועיות, נחישות, תושייה ודבקות במשימה - שראויים לשמש מופת", נמסר מדובר צה"ל. עיטור המופת האחרון שניתן בזמן שאינו מלחמה היה לפני שמונה שנים. עיטור המופת האחרון חולק בצה"ל ב-2014 לסגן איתן פונד מגדס"ר גבעתי, שהשתתף במרדף אחר חוטפי גופתו של הדר גולדין ז"ל בצוק איתן.

הטקס נערך במעמד הרמטכ"ל, ראש אמ"ן היוצא, אלוף הרצי הלוי, מפקדי היחידות ולוחמים. צל"ש הרמטכ"ל ניתן כאמור לסיירת מטכ"ל וליחידות במערך המבצעים המיוחדים "על פעילות מבצעית תוך הפגנת אומץ לב, נחישות, תושייה ודבקות במטרה תוך סיכון חיים. תרומת המבצעים לאמ"ן, לצה"ל ולביטחון מדינת ישראל רבה מאוד".

רב-אלוף איזנקוט אמר, כי "המבצעים של היחידות לאורך השנים מאופיינים ביצירתיות, באומץ שמצוינות בו פעם אחר פעם היכולת המודיעינית, היכולת המבצעית, היכולת הטכנולוגית והיכולת האנושית, מה שמאפיין את כל המבצעים של היחידות לדורותיה.

"בכל זאת, אני חושב שבמבצע הזה היה דבר מה נוסף, הדבקות במשימה לאור המטרה והנחישות לבצע מבצע בתנאים מורכבים. בזכות הפעילות הזאת יש גם יכולת יוצאת דופן ברמה הטקטית, גם ברמה האופרטיבית וגם ברמה האסטרטגית. זה דבר שאנחנו פוגשים באופן שבו העליונות המודיעינית יוצרת לנו כמדינה וכצבא יכולת להתמודד עם הרבה מאוד אתגרים".

הרמטכ"ל הוסיף: "אני מצדיע ליחידות על הביצוע והתרומה לביטחון מדינת ישראל. אני מנצל את הטקס הקצר הזה להביע הערכה גדולה מאוד לראש אגף המודיעין, הרצי, שהתחלף אחרי שלוש וחצי שנים. הטקס הצנוע הזה והאותות המחולקים בו הם הצצה קטנה לעשייה מבצעית חסרת תקדים וייחודית שבוצעה בתקופתך. אני חושב שהיכולות והניסיון הביאו לדחיפה פנטסטית של היכולת המופלאה של מערך המבצעים המיוחדים ושל היחידות, לקידום אתגרים פורצי דרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר