"כוונה לרצוח"

כתב אישום הוגש נגד המחבל הדורס מעכו

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד מאלכ יוסף אסדי, בן 26 משפרעם, בגין ניסיון לרצח חיילים בעכו. על פי כתב האישום המחבל ביצע דריסת 3 החיילים והאזרח ממניע לאומני (בארץ)

זירת הפיגוע בעכו (צילום: דוברות המשטרה)

פרקליטות מחוז חיפה פלילי הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מאלכ יוסף אסדי, בן 26 משפרעם, בגין ניסיון לרצח המהווה מעשה טרור (חמש עבירות).

פיגוע הדריסה התרחש ב-4 במרץ 2018 במספר זירות בעכו בו נפצעו שוטר מג״ב, שני חיילי צה״ל, ואזרח. המפגע, הדורס מאלכ יוסף נהאר אסדי, נעצר באחת מזירות הפיגועים לאחר שנורה על ידי חייל ששהה במקום.

לאחר מכן הותר לפרסום כי ממצאי החקירה בשב״כ ובמשטרה מעידים על כך שאסדי ביצע את הדריסות ממניע לאומני-אידיאולוגי.

מעובדות כתב האישום עולה כי סמוך לשעה 11.00, הגיע הנאשם יחד עם אשתו לקופת חולים בעיר עכו, לצורך בדיקה רפואית. הנאשם חנה את הרכב בסמוך למקום, על מדרכה ברחוב העצמאות באופן החוסם את המעבר להולכי רגל, והמתין לאשתו ברכב, בעודו יושב במושב הנהג, כאשר המושב מוטה לאחור.

סמוך לפני השעה 11:24, עברה ליד מקום חניית הרכב ניידת משטרה, בה שוטרים מהשיטור העירוני, השוטרים, אשר הבחינו ברכב החוסם את מעבר הולכי הרגל ולא הבחינו בנאשם, הניחו דו"ח תנועה על שמשת הרכב.

בתגובה לכך, יצא הנאשם מהרכב והביע תרעומת על קבלת הדו"ח, תוך שאמר בכעס "שייקח אותך ואת המדינה שלך", וחזר לרכב.

עוד עולה כי לאחר שקיבל את דו"ח, הבחין הנאשם בחייל, המסתכל לעברו. ואז גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להמית חיילים, על ידי דריסה באמצעות הרכב, זאת מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי.

הנאשם החל בנסיעה ברחוב העצמאות לכיוון רחוב יהושפט ובכיוון הליכת החייל. משהגיע הנאשם בסמוך לכיכר ומשהבחין כי החייל מתכוון לחצות שם את הכביש, הסיט הנאשם את הרכב בנסיעה מהירה ימינה, לכיוון החייל, ועלה עם הרכב על המדרכה ופגע בחייל בעוצמה באמצעות הרכב, כל זאת בכוונה להמיתו.

עוד עולה כי הנאשם המשיך בנסיעה מהירה במטרה להמית עוד חיילים ופגע בשלושה חיילים פגיעה חמורה וניסה לפגוע בשני חיילים נוספים תוך שהוא מסכנם סיכון ממשי לפגיעה חמור וניסה לגרום למותם

התיק נחקר ע"י הביטחון הכללי ובשיתוף ימ"ר חוף – משטרת ישראל. הפרקליטות ביקשה מביהמ"ש לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר