סערת נאום נתניהו

אדלשטיין מחריף את האיום: "הכנסת תיעדר מהטקס"

"במידה והכנסת לא תהיה המייצגת היחידה בטקס, לצערי הכנסת ואנשיה לא יוכלו לקחת בו חלק", כך מבהיר יו"ר הכנסת אדלשטיין, באשר לקרב סביב טקס הדלקת המשואות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

המאבק בין שרת התרבות מירי רגב ליו"ר הכנסת יולי אדשלטיין, סביב בקשתה לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בטקס המשואות ביום העצמאות עולה מדרגה. אדלשטיין מאיים במכתב לעובדי הכנסת, כי לראשונה, מאז קום המדינה, הכנסת לא תיקח חלק בטקס המשואות.

אדלשטיין כתב לעובדים ולחברי הכנסת: "בימים האחרונים עלתה מחדש ההצעה של יו"ר הוועדה לסמלים וטקסים, השרה מירי רגב, לבצע שינויים מהותיים בטקס הדלקת המשואות המסורתי המתקיים בהר הרצל".

לדבריו: "אם אכן הדבר יתממש, תהיה זו לראשונה מאז קום המדינה פגיעה באירוע ממלכתי ביותר על לוח השנה, שבעיני רבים הוא מעין מקדש מעט ישראלי".

יו"ר הכנסת שיגר מסר ברור: "במידה והכנסת לא תהיה המייצגת היחידה בטקס, לצערי הכנסת ואנשיה לא יוכלו לקחת בו חלק".

אדלשטיין נימק את החלטתו וכתב: "כמי שפועלים יחד עמי בבית הזה כבר תקופה ארוכה, אני מרגיש שעלי להסביר לכם את ההחלטה. גלוי וידוע לפניכם שלא לכבודי אעשה ולא לכבוד בית אבא אעשה, אלא לכבוד הכנסת - כדי שלא ירבו מחלוקות בישראל. בכוונת מכוון מעולם לא היה טקס הדלקת המשואות נחלת שבט זה או אחר בחברה הישראלית.

"הוא אהוב כל כך דווקא מכיוון שהוא מגלה את מה שלפעמים בלהט היומיום נסתר מעינינו: שהחברה שלנו היא רקמה אנושית אחת, שהישגיה הכבירים נובעים מרוח הלכידות שנושבת בה. לכן דווקא הכנסת, בה מתאספים נציגיהם של כל איש ואישה בישראל, בה מיוצגת החברה הישראלית על כל מגזריה, עדותיה וגווניה, היא זו שבאופן מסורתי הובילה את הטקס המיוחד הזה – באחדות, בכבוד ובממלכתיות".

יו"ר הכנסת סיים את מכתבו: "אין ספק בעיני כי אם יימחק אופיו הלאומי, תצא האש מן המשואות ותלבה את המחלוקות בינינו, המשוועות למנוחה. לכך לא נוכל לתת יד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר