תיעוד: הצתת כלי הנדסי ועמדה בגבול עזה

המחבלים מרצועת עזה מנסים בימים האחרונים ללא הרף לחצות את הגבול ולחבל בציוד הישראלי שבונה את מכשול המנהרות במקום. צפו בתיעוד מתוך התקשורת הערבית (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תקשורת ערבית)

אתמול (רביעי) הגיעו פלסטינים הגיעו למעבר קרני הישן, סמוך לגדר המערכת והציתו משטח של כלי הגבהה של צה"ל. בצבא אמרו שהחשודים לא חצו לשטח ישראל ובתגובה ירה טנק של צה"ל לעבר עמדות חמאס. סרטון שפורסם בתקשורת הערבית מראה כיצד הפלסטינים מציתים את הכלי של צה"ל ואף עמדת שמירה שהייתה במקום.

בצה"ל הבהירו, כי התכוונו לכך שאותם פלסטינים לא חצו את הגדר, אך הודו שמעבר קרני הישן נמצא בשליטה ישראלית וכראייה לכך נמצאים בו כלים ישראליים. עוד הוסיפו בצה"ל כי הכלי שב לפעול למרות החבלה שנעשתה בו.

כעת, יממה לפני תחילת קמפיין "צעדת השיבה" ברצועת עזה, הפלסטינים סיימו להכשיר את ששת מוקדי הכינוס שבהם הם החלו להקים ערי אוהלים, מצפון הרצועה ועד לדרומה. הבוקר החלה הקמת האוהלים בחלק מהמוקדים ומחר ימשיכו להציב אוהלים נוספים, במקביל להגעת המשתתפים לאירוע פתיחת הקמפיין עם סיום תפילות יום השישי בצהריים, שחלקן יתקיימו כבר בשטח.

על פי הדיווח ב-ynet, ליד מוקדי הכינוס נבנו סוללות עפר כדי להגן על המפגינים מפני ירי צלפים דבר שסביר להניח שלא יקרה במידה והמפגינים לא יתקדמו לעבר הגדרות. המוקדים נמצאים במרחק ממוצע של כ-700 מטרים מהגדר. בכל אחד מהמוקדים של ערי האוהלים נבנו תאי שירותים, ויש בהם צינורות מים לשתייה. במהלך הקמפיין יאוכלסו ערי האוהלים ויתקיימו בהם פעילויות הסברתיות שונות. שירותי הרפואה וההצלה בעזה הודיעו על העלאת כוננות לקראת הצעדה, הן במרפאות המקומיות והן בבתי החולים ברצועה.

אחמד אבו ארתימה, אחד מראשי הצעדה, התייחס להכנות האחרונות ולחששות בישראל מפני הסתערות המונית של פלסטינים על הגדר. "אם הפליטים הפלסטינים יחליטו באחד הימים לפרוץ את הגדר ולהיכנס באופן המוני ולא באופן פרטני (לשטח ישראל) – הרי שזו זכותם מבחינה חוקית ועקרונית, אבל אנחנו לא מתכננים לעשות זאת בשלב הראשון של הקמפיין".

בחמאס ממשיכים לנסות ולרכוב על הגל האזרחי בכל הקשור לצעדה, ואמרו הבוקר שוב כי היא תבטא את תגובת העם הפלסטיני להחלטותיו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בכל הקשור לסוגיה הפלסטינית, ונגד המצור הישראלי על הרצועה. בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק טוען כי הוא קיבל מסרים מגורמים מערביים שונים שביקשו ממנו לפעול לעצירת הקמפיין, כדי שלא להגביר את המתיחות וההסלמה בגבול רצועת עזה.

ישראל מצידה הגבירה את הלחץ על הפלסטינים בעזה כדי לנסות ולהפחית את מספר המשתתפים שיגיעו לצעדת השיבה. אתמול התקשרו גורמים במינהל האזרחי לבעלי חברות אוטובוסים ברצועת עזה והזהירו אותם לבל ייקחו חלק בהסעות ההמונים המתוכננות ביום שישי, שאמורות לצאת מכל רחבי הרצועה לעבר ששת מוקדי הכינוס של ערי האוהלים. באחת ההקלטות שפרסמו הפלסטינים נשמע איש מהמינהל האזרחי אומר לבעל חברת אוטובוסים בעזה: "מבחינתנו אם חברת האוטובוסים שבבעלותך תיקח חלק ותעביר את המפגינים – אתה ומשפחתך תישאו באחריות באופן אישי. אם היו לכם הקלות כאלו ואחרות בעבר – הן יבוטלו".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי העביר לתושבי הרצועה מסר בערבית. "ננקוט בצעדים קשים נגד כל ניסיון של מפגינים להגיע ולנסות ולפגוע בגדר הביטחון או לפרוץ לשטח ישראל. התגובה הישראלית תהיה חזקה – ולא רק נגד המפגינים. כל האופציות על השולחן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר