הרבני: לא נמנע מילדים לנסוע לחו"ל עם אביהם רק כי האם תיפגע מכך

בניגוד לרצונה של האם ולהמלצת העובדת הסוציאלית של הרווחה החליטו הדיינים לאשר את הנסיעה למשפחתו המורחבת של האב בחג הפסח. השיקול העיקרי שלנו היא טובת הילדים, הם הבהירו (משפט)

מערכת פסק דין | כיכר השבת |
הילדים יסעו עם אביהם לחו"ל. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בית הדין הרבני באשקלון התיר לאב לקחת בחג הפסח את שני ילדיו, בני 4 ו-6, לביקור משפחתי בחו"ל למרות התנגדות אמם והעובדת הסוציאלית מטעם הרווחה. הדיינים ציינו כי העו"ס ביססה את עמדתה רק על בסיס הפגיעה באם תוך התעלמות מוחלטת מהפגיעה באב ובילדים עצמם.

בין ההורים נחתם לפני מספר שנים הסכם הגירושים שהתיר לאב להוציא את ילדיו לחו"ל למשך שלושה שבועות. בתחילת השנה האב הגיש באמצעות עו"ד יצחק יונסי בקשה לממש את זכותו ולקחת את ילדיו לחגוג את חג הפסח בחו"ל, בקרב הוריו ומשפחתו המורחבת.

אלא שהאם התנגדה. באמצעות עוה"ד נתנאל מויאל היא טענה, בין היתר, כי האב עדיין לא יכול לטפל בילדים לבדו לאורך זמן, ועוד לא בשלה השעה לממש את הסכם הגירושים.

בחודש שעבר התקיים הדיון הראשון בבקשה ובסופו ביקש בית הדין חוות דעת מעו"ס מטעם הרווחה, ובמקביל אישר לאב להוציא לילדים דרכונים. נקבע כי אם בסופו של דבר יוחלט לאשר את הנסיעה היא תקוצר ל-11 ימים והאב יצטרך להוציא ערבות של נכס ששווה לפחות 100 אלף שקל.

לדיון השני התייצב האב כשהערבות בידו. במקביל הובאה עמדתה של עו"ס רווחה שהמליצה שלא לאפשר לילדים לנסוע. האם ביקשה כמובן לאמצה, ובתוך כך הוסיפה בין היתר כי אחד הילדים לא יכול לנסוע עקב בעיות בריאותיות שהאב לא מודע לקיומן.

מטעם האב נטען מנגד כי העו"ס ראתה לנגד עיניה רק את הפגיעה באם והתעלמה מההשלכות לגביו לחלוטין. בית הדין אף הופנה לכך שהעו"ס עצמה כתבה בחוות הדעת כי הנסיעה תיטיב עם הילדים, ועמדה זו היא שצריכה להנחות את בית הדין.

ברכה גדולה לילדים

שלושת הדיינים שדנו בתיק – הרב ישי בוכריס, הרב שמעון לביא והרב דניאל כ"ץ – תמכו באב והחליטו שלא לקבל את המלצת העו"ס.

הם ציינו כי אין ספק שהקשר בין האב לבין ילדיו טוב, וכי רצונו להכיר להם את משפחתו הוא "דבר נכון וראוי שיתרום לילדים, ויש בו ברכה גדולה עבורם, שכן כידוע חוסנו של העץ הוא לפי עובי שורשיו ועומקם".

מלבד זאת, הדיינים הדגישו את קיומו של הסכם הגירושין. "עמידה על הוצאת ההסכמות מהכוח אל הפועל הינה חלק מטובת הילדים, וידוע לכל הנוגעים בדבר כי באופן עקרוני יש לקיים הסכמים...", נכתב בהחלטה.

כמו כן, הדיינים הסכימו שהמלצת העו"ס לא לקחה בחשבון את הפגיעה באב ובילדים עצמם. הדיינים הבהירו כי הנימוק העיקרי שהם מחויבים לשקול הוא טובת הילדים, ובנסיבות שבהן העו"ס חושבת שהנסיעה עצמה תיטיב עמם, הנימוק שהאם עלולה להיפגע אינו משכנע כלל ועיקר.

לבסוף, הדיינים התייחסו בפליאה לטענה הפתאומית של האם לגבי המצב הבריאותי של אחד הילדים, וציינו כי לטעמם הסתרת מצב כזה מהאב מעידה "על פגם בתפיסת האימהות שלה".

מכל מקום, כל עוד אין הוכחה רפואית למצבו של הילד, הדיינים פסקו כי יש לאפשר לאב לצאת עם ילדיו לביקור המשפחתי.

עורכי דין דיני משפחה • לפסק הדין לחץ כאן

הכותבים: מערכת פסק דין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר