יום היסטורי באלעד: נחתם הסכם הגג לבניית 13 אלף יחידות דיור חדשות

בשורת הפתרון למצוקת הדיור החרדי נחתמה בעיר אלעד: בטקס חגיגי נחתם הסכם הגג בין עיריית אלעד למשרדי האוצר, השיכון ורשות מקרקעי ישראל, לבניית כ-13 אלף יח"ד חדשות. מדובר באירוע היסטורי, שכן זהו הסכם הגג הראשון במגזר החרדי והדתי. הבניה המואצת צפויה למשוך אוכלוסייה חדשה ותאפשר את הכפלת מספר תושבי העיר לכ- 100 אלף תושבים בתוך מספר שנים (חרדים)

השר כחלון בחתימת הסכם היסטורי באלעד. (צילום: אלי קובין, עיריית אלעד)

חתימת ההסכם נעשתה באירוע חגיגי במעמד שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, סגן שר החינוך מאיר פרוש, סגן שר האוצר יצחק כהן, סגן שר הבטחון הרב אלי בן דהן, חבר הכנסת יעקב אשר ומאות נציגי ציבור וראשי קהילות.

הרב מרדכי מלכה, רבה של אלעד, אמר כי "היום אנחנו מתבשרים על פיתוחה והרחבתה של אלעד, לטובת התושבים ולטובת כלל הציבור. הקב"ה יברך את כל העושים והפועלים במלאכה, שיצליחו להמשיך לעשות למען הציבור".

הרב שלמה זלמן גרוסמן, רבה של אלעד, אמר כי "התאריך של ערב החג הוא מתאים מאוד. כי אנחנו עומדים בחודש של גאולת ישראל, חודש שבו זכיתם להיות במעשה גדול של בניית והרחבת העיר באלפי משפחות יקרות המחכות לכך. זו זכות גדולה שתעמוד לכל העוסקים גם בחיי הנצח. זו זכות מיוחדת לבנות בעיר של תורה וחסידות אותה הקימו גדולי עולם".

ראש העיר ישראל פרוש, שהוביל את חתימת ההסכם, אמר כי "אנחנו באלעד עושים ומוסיפים 13 אלף יחידות דיור חדשות לעיר. עשרות אלפי זוגות צעירים במגזר החרדי והדתי נאנקים במקומות לא ראויים לדיור. לא קלה היתה המלאכה, והיא עדיין לא הסתיימה אבל היום אני יכול להסתכל ל-13 אלף זוגות צעירים בעיניים ולאלפים נוספים, ולומר להם שהפתרון לדיור במרכז הארץ יוצא לדרך. לא ביקשנו כלום בהסכם הגג, רק שהמחירים יהיו נמוכים ממחיר למשתכן". בסיום דבריו ביקש ראש העיר מכלל המשתתפים לומר איתו "נשמת כל חי", כהודאה לקב"ה על החסד הגדול שנעשה עם העיר אלעד.

שר האוצר משה כחלון אמר כי "פתרון משבר הדיור של המגזר החרדי הוא חלק בלתי נפרד מפתרון משבר הדיור הלאומי. אנחנו מקפידים לתת מענה לכל המגזרים והאוכלוסיות השונות בישראל. אנחנו ממשיכים לתכנן, לשווק ובנות בכל הארץ ובכל הכח ואף אחד לא יצליח לרפות את ידינו. אני מברך את שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ומשרד הבינוי והשיכון שהובילו את ההסכם החשוב הזה".

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט אמר כי "אנו חותמים היום על הסכם גג אשר יכפיל את מספר יחידות הדיור בעיר אלעד וייתן מענה למשפחות המבקשות להתגורר בעיר. הסכם גג זה מצטרף לשורת התכניות שאנו מקדמים בשלוש השנים האחרונות לטובת האוכלוסייה החרדית ובמטרה לקדם מגוון רחב של פתרונות דיור כפי שלא נעשה מאז קום המדינה". עוד אמר השר כי "יש לנו קשר שיח והתקדמות עם כל הערים החרדיות. בזכות האנרגיה של ראש העיר, למרות שהיו כאן הרבה בעיות בירוקרטיות והצלחנו לפרוץ דרך ביחד. אלעד תהיה עיר יותר גדולה מראש העין".

יו"ר ועדת הכספים משה גפני אמר כי, "משרד הבטחון הינו שותף דרמטי במה שמתרחש בעיר אבל בלי הדחיפה של משרד האוצר ומשרד השיכון לא היינו פה. אנחנו נלחמים על אלעד כי אנחנו מודעים למצוקה האמיתית של הציבור החרדי. אלעד מהווה חלק מהפתרון בכללותו- הפתרון בבית שמש, מודיעיון עילת ועוד מקומות רבים שבהם הציבור החרדי הוא חלק מהישוב. אני רוצה לשבח את ראש עיריית אלעד שעשה עבודה מאומצת יחד עם יו"ר הוועדה הרב אברהם שטרן".

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר כי "אין אדם מתקנא בבנו, היום הזה הוא יום מיוחד ובשורה עבור הציבור באלעד ועבור הציבור החרדי בכלל שהינו המגזר הסובל ביותר ממצוקת הדיור כאן בישראל. מכאן המקום להודות לכל העוסקים במלאכה".

סגן שר האוצר יצחק כהן נשא דברי ברכה, בהם הסביר את חשיבות הסכם הגג והסיוע למצוקת הדיור החרדי. כמו כן נשא דברי ברכה סגן שר הבטחון הרב אלי בן דהן שאמר כי "אלעד היא סמל לשיתוף הפעולה והרמוניה בין הציבור החרדי והדתי", וברך את ראש העיר על הסכם הגג הכרוך גם בעוגנים כלכליים יציבים לאלעד.

חבר הכנסת יעקב אשר אמר כי מדובר באירוע המסמן ציון דרך, "אני מכיר את המקום, ואני מכיר את המורכבות וההישג של הסכם הגג. זו מחשבה על העתיד, מעבר למהפכה המתרחשת בעיר, יש כאן מחשבה על העתיד של העיר והמגזר". כמו כן נשא דברי ברכה יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר מר אביגדור יצחקי.

בשלב ראשון מדובר על כ-6,000 יחידות דיור שייבנו בתוך תחומי הקו הכחול של העיר אלעד, בעיקר בצפונה, וכן בשטח 'כפר ויקטוריה' בדרומה. כמו כן נכללת בהסכם הקמת אזורי מסחר ותעסוקה במשולש העסקים ממערב לעיר, צמוד לכביש 6, בהיקף של מיליוני מ"ר. מרכז שיעניק עוגן כלכלית יציבה לאלעד המתרחבת.

סך התקציב הכלול בהסכם הגג, שיוענק לעיר אלעד עבור שדרוג ושיקום העיר הקיימת, עומד על 236 מיליון ש"ח. מתוכם עשרות מיליונים עבור בניית מוסדות ציבור, מוסדות חינוך ועוד. כמו כן בתקציבים שיקום ושיפור התשתיות, סלילת והרחבת כבישים כדי לאפשר קליטת אלפי דיירים חדשים לעיר. כלל תקציב ההסכם מסתכם בכ-3.1 מיליארד ש"ח.

במקביל, מקיימת ועדת הגבולות הגיאוגרפית בימים אלה מרתון דיונים, על מנת לאפשר סיפוח שטחים נוספים ממועצה אזורית חבל מודיעין, על מנת לאפשר את הפשרת שטח האש לבניה עבור העיר אלעד. מדובר על שטח שיאפשר בניית עוד כ-8000 יחידות דיור

צפו בתמונות מהאירוע. צילום: אלי קובין, עיריית אלעד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר