צפו בווידאו

הפעיל "שדה תעופה" פיראטי בחצר ביתו - ונעצר

השוטרים נדהמו: כוחות מג"ב איתרו האנגר ביישוב איתמר, ובתוכו מסוק ומטוס אולטרה לייט השייכים ככל הנראה לחשוד שנעצר קודם לכן, לאחר שנחת עם מסוק נוסף • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מבצע החרמת המטוסים (צילום: דוברות המשטרה)

שני מסוקים בשווי מאות אלפי שקלים, השייכים לתושב איתמר שבשומרון, הוחרמו היום (חמישי) בידי לוחמי משמר הגבול.

תחילה השוטרים גילו מסוק שחנה בשדה התעופה עטרות, הסמוך למעבר קלנדיה, ולצידו שני בני אדם, שאחד מהם חשוד כעת בהטסתו של המסוק ובהחזקתו ללא רישיון.

לאחר מעצר החשוד, שנחת במקום בניגוד לחוק, התברר כי כלל אין לו רישיון טיס, וכי המסוק אינו מצויד באישורים המתחייבים.

לאחר מכן, בפעילות הכוחות, אותר האנגר ביישוב איתמר, ובתוכו מסוק נוסף ומטוס אולטרה לייט השייכים ככל הנראה לחשוד שנעצר. עוד נמצא במקום, מה שנראה כשדה תעופה אלטרנטיבי, ממנו כנראה היה החשוד ממריא.

המסוק הנוסף הוחרם אף הוא, ומטוס האולטרה לייט צפוי להיות מוחרם בהמשך. החשוד נעצר לחקירה ושוחרר בתנאים מגבילים.

מדוברות המשטרה (מג"ב) נמסר: ''בהתנהגותו סיכן החשוד כלי תעופה אזרחיים וצבאיים במרחב האווירי של ישראל בכך שעל פי החשד לא רק שטס ללא רישיון ועם כלי טייס שלא עומדים בקריטריונים הנדרשים אלא אף היה ממריא, טס ונוחת ללא כל אישור".

עו"ד נתי רום המייצג את המשיב מסר בתגובה: בלתי נתפס שלצורך יחסי ציבור משטרת ישראל עוברת על החוק, מדליפה חומרי חקירה, זאת על אף שהן בית משפט השלום הן בית משפט המחוזי קבעו כי העניין ידון בדלתיים סגורות.
ולגוף העניין הרי שמדובר בנקמנות של משטרת ישראל במרשי. משטרת ישראל כבר סגרה 7 חקירות דומות נגד מרשי ואני מקווה שיחכימו לסגור גם חקירה זו. אנו סבורים שאכן הגיע הזמן להחיל ריבונות ובכלל זה את חוקי התעופה ביו"ש בהתאם לחוק הישראלי אך לצערנו זה עדיין לא המצב.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר