עונש כבד ביותר

חסר תקדים: עד 5 שנות מאסר על "תג מחיר"

שלושה נערים יהודים, בני אותה משפחה, נשלחו היום לתקופות מאסר ממושכות, בעקבות מעשי "תג מחיר" שסיכנו חיי פלסטינים, ובוצעו על ידם כנקמה על פיגועי טרור (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רכב פלסטיני שהוצת בידי המורשעים (צילומים: מתוך ynet)

עונשי מאסר שנעים בין 32 חודשי מאסר לחמש שנות מאסר, נגזרו היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בלוד, על שלושה נערים שנטלו חלק ב'פשעי שנאה' - היזק לרכוש ערבים.

מדובר בפרשה המכונה "גוש טלמונים", במסגרה בוצעו כאמור עבירות פליליות נגד אזרחים פלסטינים, מעשי "תג מחיר", כנקמה על פיגועים רצחניים.

על אחד הצעירים היהודים, שבעת ביצוע המעשים היה קטין, גזר בית המשפט חמש שנות מאסר, לאחר שהורשע בעבירות של חברות בארגון טרוריסטי, הצתה, תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני וחבלה בכוונה מחמירה.

על נאשם נוסף, שביצע את העבירות בתקופת שירותו בצה"ל, גזר בית המשפט 4.5 שנות מאסר, לאחר שהורשע בעבירות הצתה, השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני ותקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני.

כך גם הנאשם השלישי, שהורשע בעבירות של היזק בזדון ממניע גזעני וידוי אבן לעבר כלי תחבורה, נשלח ל-32 חודשי מאסר. שלושת המורשעים אף חויבו לשלם פיצוי מוסכם בסך כ-50 אלף שקלים, לנפגעים הפלסטינים.

שחזור והודאת אחד הנאשמים, ב"פשעי השנאה" (צילום: מתוך ynet)

בכתב האישום פורט, כיצד שניים מהם הגיעו לבית בפאתי הכפר ביתילו, בו ישנו בני זוג ובנם הפעוט בן התשעה חודשים, ניפצו את החלון, השליכו לתוך הבית רימוני גז צה"ליים ונמלטו בריצה.

כמו כן, על רקע פיגועי טרור שבוצעו לפני כשנתיים וחצי, גמלה בליבם של שניים מהנאשמים החלטה לנקום, אותה הם אף ביצעו בהגיעם לבית משפחה בכפר מזרעה אל-קבלייה, אליו זרקו שני בקבוקי תבערה.

עוד הואשמו השלושה, כי בעקבות בפיגוע שבו נרצחו בני הזוג איתם ונעמה הנקין הי"ד, הם ידו אבנים על כלי רכב פלסטינים, ניפצו שמשות רכב חונה וניקבו את צמיגיו ולאחר מכן הציתו רכב בכפר ביתילו.

"הנאשמים הורשעו, כל אחד על פי חלקו, בשורת עבירות אלימות ורכוש שרובן בוצעו ממניע גזעני וכוונו נגד פלסטינים ורכושם, אך ורק בשל השתייכותם הדתית או הלאומית. הפרשה מדגימה את נחישותן של רשויות החוק והאכיפה, הפועלות במלוא הנחישות למיגור פעולות אלימות כלפי אוכלוסיות שונות, במיוחד כשהן מהוות פעולות טרור ועל רקע לאומני מובהק", נמסר לאחר גזר הדין, מפרקליטות מחוז מרכז.

מנגד, עו"ד סיניה מוזס-חריזי, הסניגורית של השלושה, הגיבה: "מדובר בפסק דין שלא לקח בחשבון שמדובר בשלושה נאשמים ממשפחה אחת, שבעת ביצוע רוב העבירות היו קטינים ושמדובר בנסיבות אישיות קשות שאין המקום לפרטן. חלק מהנאשמים הם בוגרי שירות צבאי מלא. יש לזכור כי מדובר בעבירות שלא גרמו לפגיעה בחיי אדם. פסק הדין הינו מחמיר מאוד ובכוונתנו לשקול ערעור לעליון".

יצוין, כי משפטם של שלושה נאשמים נוספים עדיין מתנהל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר